جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ فروردین ۱۶, دوشنبه

نام شرکتهای رژیم ایران و پاسدار احمدی‌نژاد در شبکه گسترده بین‌المللی پولشویی


مقر اصلی شرکت موساک فونسکا در پاناما

مقر اصلی شرکت موساک فونسکا در پاناما


روزنامه آلمانی 'زوددویچه سایتونگ ”با همکاری شبکه‌یی از ۴۰۰ خبرنگار بین‌المللی از 80کشور پرده از فعالیتهای یک شبکه بزرگ پولشویی برداشته است.
به نوشته زود دویچه سایتونگ 16فروردین95 افشای میلیون‌ها سند محرمانه پرده از فعالیتهای یک شرکت حقوقی مستقر در پاناما برداشته است که به مشتریان خود کمک می‌کرده دارایی‌شان را پنهان کنند. سیاستمداران صاحب قدرت و تبهکاران بین‌المللی از مشتریان این شرکت حقوقی بودند.


شرکت حقوقی 'موساک فونسکا' در پاناما به مشتریان خود کمک می‌کرده با تأسیس شرکتهای فرضی و جعلی و بازکردن یک شماره حساب، دارایی خود را با دور زدن قوانین مالیاتی یا تحریم‌ها جابه‌جا کنند.
این اطلاعات در برگیرنده ۵/ ۱۱ میلیون سند از جمله شامل ایمیل، گردش‌های حسابهای ملی، کپی پاسپورت و سایر مدارک مشتریان شرکت 'موساک فونکسا' است.


به نوشته زود دویچه سایتونگ نزدیکان ولادیمیر پوتین ، پروشنکو رئیس‌جمهور اوکراین، انیس مخلوف پسرخاله بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه از جمله مشتریان این شرکت هستند.
به نوشته زود دویچه سایتونگ یکی از نزدیکان ولادیمیر پوتین با کمک این شرکت و دور زدن تحریم‌های بانکی دو میلیارد دلار از روسیه خارج کرده است. پسرعموی بشار اسد هم یکی دیگر از این افراد است.
رد پای رژیم ایران و پاسدار 'احمدی‌نژاد' در اسناد پولشویی پاناما وجود دارد. وی به‌عنوان صاحب چند شرکت رژیم ایران ثبت شده است.


بر اساس گزارش روزنامه آلمانی 'زود دویچه سایتونگ، در این مدارک نام افراد و شرکتهایی وجود دارد که با وجود تحریم‌های گسترده‌ آمریکا و اتحادیه اروپا علیه رژیم ایران، با این رژیم معاملات تجاری داشته‌اند. برخی از این افراد در فهرست تحریم‌های بین‌المللی قرار داشته‌اند، اما از طریق شرکتهای فرضی و جعلی دست به معامله می‌زده‌اند
اغلب شرکتهای ایرانی ذکر شده در این اسناد متعلق به رژیم ایران بوده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر