جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ فروردین ۱۸, چهارشنبه

پیروزی چشمگیر ارتش ملی یمن در استانهای مختلف و آماده‌سازی گفتگوهای صلح در کویت


ارتش یمن و نیروی مقاومت مردمی

ارتش یمن و نیروی مقاومت مردمی


مقاومت مردمی و ارتش ملی یمن در راستای نبرد بزرگ آزادسازی صنعاء، پیروزیهای چشمگیری را در روزهای گذشته به دست آوردند و همچنین یک مقام مسئول در ریاست‌ جمهوری یمن اعلام کرد کمیته‌یی از جانب دولت یمن به کویت رفته است تا آماده‌سازیهای لجستیکی و فنی مذاکرات صلح را انجام دهد.

پیروزی چشمگیر ارتش ملی یمن در استانهای مختلف:

مقاومت مردمی و ارتش ملی یمن، پیروزیهای چشمگیری را در روزهای اخیر در استان جوف و در راستای نبرد بزرگ صنعاء رقم زدند.آنها شبه‌نظامیان حوثی و عناصر دیکتاتور مخلوع علی عبدالله صالح را بعد از آن‌که تلفات جانی و تسلیحاتی فراوانی به آنها وارد کردند، بیرون راندند. در این عملیات، هواپیماهای ائـتلاف عربی، پشتیبانی از مقاومت و ارتش ملی را با بمباران مواضع کودتاگران برعهده داشتند.

نیروهای مشترک دولتی، حملاتی علیه مواضع حوثیها انجام دادند و موفق شدند مناطقی استراتژیک را در منطقه عقبه در شمال شهر حزم مرکز استان جوف به کنترل خود درآورند.
همزمان با این پیروزیها، هواپیماهای ائتلاف حملاتی علیه مواضع حوثیها در شهرستان غیل انجام دادند و ضربات هوایی را علیه مواضع کودتاگران در جبهه صرواح در غرب استان مأرب که در مجاورت استان جوف قرار دارد، افزایش دادند. این منطقه شاهد درگیریهای شدیدی میان مقاومت مردمی و کودتاگران حوثی است.
سرلشکر امین الوائلی فرمانده محور جوف اعلام کرد نیروهای ارتش ملی و مقاومت مردمی بعد از آن‌که تسلط خود را بر شهرستانهای مجزر و غیل کامل کردند، به منطقه ارحب در شمال صنعاء نزدیک شده‌اند و به سمت غرب یعنی منطقه حرف سفیان در استان عمران در حال پیشروی هستند.
منابعی در ارتش ملی گفتند تسلیحات و تجهیزات تقویتی بزرگی به جبهه نهم در شمال شرق صنعاء رسیده است. این در حالیست که درگیریهای شدیدی در مسیر پیشروی مقاومت و ارتش ملی به سمت شهرستان بنی حشیش در شمال شرق پایتخت جریان دارد.
در تعز نیز مقاومت مردمی و ارتش ملی وارد درگیریهای شدیدی با شبه‌نظامیان حوثی در چند جبهه این شهر شده‌اند.
همزمان هواپیماهای ائتلاف مواضع حوثیها را بمباران کرده و دو تانک آنها را در غرب تعز و یک سکوی پرتاپ موشک کاتیوشا در منطقه دمنت خودیر در جنوب شرقی تعز را منهدم کردند.  

آماده‌سازی برای گفتگوهای صلح یمن در کویت:

یک مقام مسئول در ریاست‌جمهوری یمن اعلام کرد کمیته‌یی از جانب دولت یمن به کویت رفته است تا آماده‌سازیهای لجستیکی و فنی مذاکرات صلح را انجام دهد. این مذاکرات قرار است در هیجدهم آوریل جاری در کویت برگزار شود.مدیر دفتر ریاست‌جمهوری یمن گفت: هیأت دولت یمن پیشنویسی را در مورد نحوه اجرای آتش‌بس ارائه می‌دهد.او افزود: در صورتی‌که شبه‌نظامیان حوثی نیت صادقانه خود را در گفتگوها نشان دهند حکومت یمن خواهان رسیدن به صلح خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر