جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ فروردین ۱۵, یکشنبه

آخرین خبرها از تحولات عراق


تظاهرات  مردم عراق در بغداد و 9 استان این کشور - آرشیو

تظاهرات مردم عراق در بغداد و 9 استان این کشور - آرشیو


رسانه‌های عربی و عراقی در گزارشهای تکمیلی خود از تظاهرات روز جمعه مردم عراق در بغداد و 9 استان این کشور گزارش دادند که تظاهر کنندگان از حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق خواستند اصلاحات و تشکیل کابینه غیر فرقه‌گرا را ادامه دهد.
تظاهر کنندگان در بغداد، کربلا، نجف، بابل، دیوانیه، ذیقار، مثنی، میسان، واسط و بصره گفتند تظاهرات خود تا تحقق کامل اصلاحات و محاکمه فاسدان ادامه خواهند داد.
به گزارش تلویزیون الحره تظاهر‌کنندگان در بغداد شامل هواداران صدر و تشکلهای مدنی در میدان تحریر بغداد تجمع کردند تا بر پارلمان برای به تصویب رساندن کابینه جدید فشار بیاورند. بسیاری از استانهای مرکزی و جنوبی نیز شاهد تظاهراتی مشابه بود که از پارلمان خواهان سرعت بخشیدن به تشکیل دولت جدید شدند.
به گزارش رسانه‌های عراقی تظاهر‌کنندگان در نجف، بابل و نقاط مختلف دیوانیه خواستار تغییر ریشه‌یی و همه‌جانبه شدند و تأکید کردند که اصلاح دستگاه قضایی باید در صدر اصلاحات باشد.
به گزارش خبرگزاری المدی در المثنی تظاهر‌کنندگان پارلمان را به تسریع در تصویب کابینه فراخواندند، هماهنگ‌کننده این تظاهرات گفت: 'امروز شهر سماوه شاهد تظاهراتی بود که مردم و شیوخ و شخصیتهای عشایر و دانشجویان از مجلس نمایندگان خواهان تسریع در تصویب کابینه جدید ارائه شده توسط حیدر عبادی شدند.
جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی با حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق بر حمایت دولت آمریکا از تلاشهای اصلاح طلبانه سیاسی در کشور عراق تأکید کرد. تلویزیون العربیه الحدث گفت:
بایدن در این تماس با عبادی؛ بر تلاش آمریکا برای حمایت و پشتیبانی از نیروهای امنیتی عراق تأکید کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر