جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

الشرق الاوسط: فرانسیس تاونزند: خیانت دولت اوباما به متحدانش در منطقه خاورمیانه

الشرق الاوسط: فرانسیس تاونزند: خیانت دولت اوباما به متحدانش در منطقه خاورمیانه
فرانسیس تاونزند مشاور سابق امنیت ملی آمریکا می گوید کشورهای عربی براین باورند که باراک اوباما با نزدیکی به رژیم ایران به آنها خیانت کرده است. اولویت اصلی رئیس جمهور بعدی آمریکا باید اعتماد سازی با این کشورها باشد.
فرانسیس تاونزند در مصاحبه با الشرق الاوسط می گوید: در حالیکه کشورهای منطقه احساس می کنند به میزان زیادی با تهدید رژیم ایران روبرو هستند، اما آمریکا، متحد تاریخی شان را می بینند که طرف دشمنی را گرفته که از پیش به او هشدارش را داده بودند.
با اینحال دولت اوباما به این هشدارها پایبند نبوده است.
مشاور سابق امنیت ملی آمریکا افزود کشورهای این منطقه، بخصوص کشورهای خلیج فارس احساس می کنند تغییر در موضع اوباما نوعی خیانت است و برای روابط تایخی بین آنها و آمریکا مرگبار بوده است.
تاونزند در ادامه گفت: بلحاظ جنبه های مختلف، امنیت ما و متحدان ما در این منطقه از نزدیک به هم مرتبط هستند. عربستان همراه با ما علیه تروریسم جنگیده است و بلحاظ جنگ علیه تروریسم در میان قویترین متحدان ما می باشد. عربستان همچنین مناسب ترین متحد ما در این منطقه در جنگ علیه القاعده بوده است.
تاوزند در مورد گامهایی که رئیس جمهور بعدی آمریکا باید برای احیای اتحاد سنتی عربی با آمریکا بردارد گفت: از نظر من آمریکا، حتی قبل از اینکه روابطش را بازسازی کند نیاز به احیای اعتماد دارد.
اوباما نه تنها به روابط ما با عربستان آسیب زده بلکه به این رابطه با اماراتی ها و بحرینی ها هم زیان وارد کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر