جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

اقدامات آمریکا برای جلوگیری از ورود رژیم آخوندی به بازارهای مالی آمریکا

اقدامات آمریکا برای جلوگیری از ورود رژیم آخوندی به بازارهای مالی آمریکا
سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در آستانه انجام اقدامهایی برای جلوگیری از ورود رژیم آخوندی به بازارهای مالی آمریکا هستند.
«اد رویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به باراک اوباما از احتمال صدور مجوز به شرکت‌های وابسته به رژیم ایران به منظور استفاده از دلار در تبادلات مالی‌ در داخل و خارج آمریکا، ابراز نگرانی کرد.
کوین مک کارتی، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت از چنین احتمالی «عمیقا برآشفته» شده است.
در همین حال، روز دوشنبه، واشنگتن فری بیکن از اقدامهای جدید اعضای کنگره آمریکا برای جلوگیری از دسترسی رژیم آخوندی به بازارهای مالی امریکا خبر داد.
سناتور مارک کرک و سه تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند که در جستجوی راه‌حلی در این زمینه هستند.
واشنگتن فری بیکن نوشت: اعضای کنگره معتقدند که دسترسی رژیم ایران به بازارهای مالی امریکا، ساختار مالی جهان را در معرض تهدید قرار می‌دهد.
سناتور «مارک کرک» گفت: «هرگونه تلاش دولت برای اعطای امکان انجام مبادلات مالی به دلار آمریکا توسط رژیم ایران که حامی تروریسم است نادیده گرفتن قوانین آمریکا است.
وی افزود: این گونه اقدامات به سود مقامهای مالی حامی تروریسم در حکومت ایران است و اقدام های ویژه قانونی آمریکا را نقض می کند، چرا که بر کل نظام مالی رژیم ایران پولشویی حاکم است و دسترسی این رژیم به بانک های آمریکایی در هنگ کنگ، نقض قوانین آمریکا است."
قوانین آمریکا معامله نهادهای مالی و بانکی آمریکا در کشورهای خارجی را که متهم به پولشویی هستند، ممنوع کرده است.
مارک پومپئو، دیگر نماینده ارشد مجلس نمایندگان آمریکا گفت در این زمینه نیز درست مانند آزمایش‌های موشکی اخیر رژیم ایران عمل خواهیم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر