جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

مجتبی قطبی‌: یک عامل رشد تروریسم بنیادگرائی اسلامی

مجتبی قطبی‌: یک عامل رشد تروریسم بنیادگرائی اسلامی
اگر چه بنیادگرایی اسلامی قبل از رژیم آخوندها به صورت یک تهدید و اقدامات پراکنده تروریستی وجود داشته است، اما با روی کار آمدن رژیم بنیادگرای اسلامی در ایران وارد فاز جدیدی شد.

خمینی با اندیشه ضرورت ایجاد "حکومت اسلامی" به رهبری ولی فقیه، اساس و زیربنای آنچه که امروزه به عنوان تروریسم بنیادگرای اسلامی شناخته شده است را بنا نهاد. وی از همان ابتدا به صراحت گفت: ... میخواهیم انقلابمان را صادر کنیم و توضیح داده بود که “مفهوم صدور انقلاب در واقع شناخت و انتقال ارزش‏هاى الهی و معنوی آن و رساندن این رسالت به گوش جهانیان است. "ما امید واثق داریم که ملل اسلامی، در آتیه نزدیکی بر استعمار چیره شود؛ و نیز " باید بسیجیان جهان اسلام، در فکر ایجاد حکومت اسلامی باشند و این شدنی است; چرا که بسیج، تنها منحصر به ایران اسلامی نیست. باید هسته های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد.(1)

«ما انقلابمان رابه تمام جهان صادر کنیم چراکه انقلاب ما اسلامی است و تابانگ لااله الا الله و محمدرسول الله برتمام جهان طنین نیفکند مبارزه هست و تا مبارزه در هر کجای جهان علیه مستکبرین هست، ماهستیم.» (2)

از این مقطع به‌بعد، جهان با یک پدیده تروریسم بنیادگرایی اسلامی روبرو شد و رژیم خمینی در همین راستا به هدف صدور تروریسم و بحران به خارج ازمرزهای ایران به تاسیس نیروهائی از قبیل سپاه قدس، حزب‌الله در لبنان، حزب‌الله در حجاز، عصائب اهل الحق در عراق وسازمان‌های دیگر و تعداد زیادی از شبه‌نظامیان طائفی در شماری از کشورها از جمله حوثی‌ها در یمن پرداخت و امروزه این پدیده در اروپا و آمریکا و آفریقا و خاورمیانه در تنوع و ابعاد خود، به یکی از بزرگترین عوامل آشوب در جهان کنونی مبدل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر