یک کارشناس رژیم بدنبال زلزله استان کرمانشاه، در مورد تبعات خطر زلزله در تهران گفت: ریزش ساختمانها در زلزله ای در تهران به تنهایی یک میلیون کشته و مصدوم خواهد داشت.
یک رسانه رژیم نوشت:‌ پس از وقوع زلزله در کرمانشاه, کابوس وقوع زلزله در استان تهران با حدود ۱۳ میلیون نفر جمعیت و بافتی فرسوده و ناایمن, سبب هشدارهای مکرر کارشناسان شده است. تهران منطقه پر گسلی است و باید خود را برای وقوع زلزله در تهران آماده کنیم, صدای پای زلزله در تهران به گوش می رسد.
یک کارگزار دیگر رژیم به نام حسن کمالی نیز گفت:‌زلزله تهران ۴ میلیون کشته می دهد.
یک کار شناس رژیم می گوید:‌ سه گسل شمال تهران ...... قدرت ویرانگری بسیار بالایی دارد و پایتخت کشور را به شدت تهدید می کنند, به گفته این کارشناس رژیم، گسل های دیگر در تهران نیز دارای تهدیداتی هستند.
رییس با صطلاح شورای شهر تهران, گفته است: مناطق ۹, ۱۰, ۱۱, ۱۲, ۱۴, ۱۶ و ۱۷ در تهران مناطق خطرپذیر در زلزله هستند.
در این گزارش به پروژه های انبوه سازی ساختمانها در تهران از جمله شهر جدید پرند و نیز پروژه مسکن مهر پردیس به عنوان بزرگ ترین پروژه های مسکن مهر استان تهران اشاره شده که وضعیت ایمنی آنها قابل پذیرش نیست.
دبیر کارگروه ملی زلزله نیز در گفتگویی گفته است: اگر زلزله ای به بزرگی زلزله کرمانشاه در تهران رخ دهد, ۲۰۰ هزار ساختمان تخریب کامل و ریزش خواهند داشت و ریزش این تعداد ساختمان به طور قطع یک میلیون کشته و مصدوم خواهد داشت که این یک فاجعه است.
علی بیت اللهی ادامه می دهد: آمار کشته و مصدوم شدن یک میلیون نفر در زلزله احتمالی تهران با بزرگی هفت ریشتر ناشی از ریزش ساختمان ها بوده که اگر مخاطرات ثانوی زلزله از جمله انفجارها را حساب کنیم این رقم بزرگ تر خواهد شد.