جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ آذر ۲, پنجشنبه

ضرورت ارجاع پرونده رژیم ایران به شورای امنیت، مصاحبه با معاون وزیر خارجه سابق مصر

لينك به منبع:
اتحادیه عرب

اتحادیه عرب


کشورهای عربی باید پرونده رژیم ایران را به شورای امنیت بکشانند تا جامعه جهانی با تهدید این رژیم مقابله کند:
تلویزیون اسکای نیوز:وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در پایان نشست فوق‌العاده خود در قاهره، از دولتهای عضو خواستند که برای مطرح کردن پرونده رژیم ایران در شورای امنیت تلاش کنند.

در بیانیه وزرای خارجه اتحادیه عرب تأکید شده که دخالتها و تهدیدات رژیم ایران در منطقه را محکوم می‌کنند.

محمد حجازی معاون وزیر خارجه سابق مصر: اجماع کشورهای عرب علیه دخالتهای رژیم ایران در بیانیه اتحادیه عرب به‌روشنی آمده است. این در حالی است که منطقه شاهد تنشهای ناشی از دخالتهای رژیم ایران است که در چهارم نوامبر گذشته با شلیک موشک بالستیکی توسط حوثی‌ها به فرودگاه ملک خالد به اوج خود رسید.

اقدامات کشورهای عرب مهم و ضروری است تا مرحله آینده را شکل دهند. این پیامی منطقه‌یی به رژیم ایران است. پیام این است که هر موشکی که به پایتخت کشورهای عرب شلیک شود به تمامی پایتختهای کشورهای عرب شلیک شده و اقدام کنونی به‌معنی همبستگی کشورهای عرب با عربستان سعودی و علیه دخالتهای رژیم ایران است.

تصمیماتی که اتحادیه عرب گرفته تصمیمات مهمی هستند. انتقال این پرونده به شورای امنیت در مراحل مختلف تنها مسئولیت کشورهای عرب نیست.

شاید که رژیم ایران با استعفای نخست‌وزیر لبنان سعد حریری پیام کشورهای عرب را گرفته باشد.

سران کشورهای عرب با صراحت می‌گویند رژیم ایران در طول یک دهه امنیت ملی کشورهای عرب و عربستان سعودی را تهدید کرده است. ما می‌بایست از طریق شورای امنیت مسئولیت مقابله با این تهدید را به جامعه جهانی منتقل کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر