جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ آذر ۲, پنجشنبه

بندر حدیده و فرودگاه صنعا در یمن از ساعت ۱۲امروز پنجشنبه بازگشایی می‌شوند

لينك به منبع:
بازگشایی بندر حدیده و فرودگاه صنعا

بازگشایی بندر حدیده و فرودگاه صنعا


بر اساس دستورالعمل‌های مرتبط در زمینه اقدامات انساندوستانه، بندر حدیده و فرودگاه صنعا از ساعت 12امروز پنجشنبه دوم آذر بازگشایی می‌شوند.

فرماندهی ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن اعلام کرد در راستای اعلام قبلی و پس از اقداماتی که در پی مورد هدف قرار گرفتن شهر ریاض توسط شبه‌نظامیان حوثی با استفاده از یک موشک بالستیک متعلق به رژیم ایران که به داخل یمن قاچاق شده بود، مقامات مسئول در ائتلاف عربی اقدامات بازرسی و کنترل را بر اساس قطعنامه 2216 در زمینه ممنوعیت ارسال تسلیحات و مواد نظامی در دستور کار قرار داده و با هدف تسهیل ورود کمکهای انسان‌دوستانه به یمن، اقدام به بازگشایی بندر حدیده برای دریافت کمکهای ضروری انسان‌دوستانه و بازگشایی فرودگاه صنعا برای تسهیل رفت و آمد هواپیماهای سازمان ملل که امور امداد را انجام می‌دهند، کردند.

نیروهای ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن اعلام کردند که دائماً در کنار ملت یمن مانده و برای کاهش دردهای انسانی این ملت که از سوی شبه‌نظامیان حوثی بر آنها تحمیل شده خواهند کوشید. ائتلاف به‌زودی برنامه اقدامات انسانی همه‌جانبه‌ای برای کمک به ملت یمن و تسهیل رسیدن مواد غذایی به همه استانهای یمن را در دستور کار قرار خواهد داد.

این اقدامات بخشی از تلاش‌های دولتهای ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن برای کاهش دردهای ملت یمن است و رهبری ائتلاف مجدداً از سازمان ملل‌متحد دعوت کرد، گروه‌های ویژه برای همفکری و هماهنگی با رهبری ائتلاف ارسال کرده تا سازوکار کنترل و بازرسی سازمان ملل‌متحد را بهبود بخشیده و بهترین اقدامات ممکن برای حمایت از ملت یمن و تسهیل توزیع کمکهای ضروری و انسان‌دوستانه به یمن و جلوگیری از قاچاق موشک توسط کودتاگران حوثی برای حمله به همسایگان را انجام دهند.

در همین چارچوب نیروهای ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن به دو هواپیمای حامل کمکهای انسان‌دوستانه اجازه فرود در فرودگاه صنعا که تحت کنترل شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری مخلوع یمن است را دادند. این اقدام پس از دو هفته تعطیلی فرودگاه برای بازبینی اقدامات امنیتی و ممانعت از قاچاق اسلحه از سوی ایران برای کودتاگران انجام شد.

یک مقام مسئول در فرودگاه صنعا گفت روز چهارشنبه دو هواپیمای حامل مواد ضروری و کمکهای انسان‌دوستانه در فرودگاه صنعا به زمین نشست. یکی از این هواپیماها متعلق به کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ بود و با اجازه نیروهای ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن در فرودگاه صنعا فرود آمد.

ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن به رهبری عربستان یک ماه پیش اعلام آمادگی کرده بود در صورتی که فرودگاه بین‌المللی صنعا تحت نظارت سازمان ملل اداره شود، اجازه بازگشایی آن به روی همه پروازها، حتی پروازهای تجاری را خواهد داد. شبه‌نظامیان حوثی با این پیشنهاد مخالفت کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر