جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ آبان ۲۳, سه‌شنبه

جلسه وزرای دفاعی ناتو در بروکسل

لينك به منبع:
اجلاس ناتو - آرشیو

اجلاس ناتو - آرشیو


جلسه وزرای دفاعی ناتو تحت تاثیر تهدیدهای روسیه قرار گرفت.

یورونیوز 20آبان 96
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، می خواهد ساز و کارهای لازم برای انتقال تجهیزات نظامی در قاره اروپا را فراهم کند. از جمله تقویت خطوط راه‌آهن و زیرساختهایی نظیر پلها و راهها و جاده ها. گزارشهای ناتو در سالهای اخیر نشان می‌دهد که عبور و مرور تانکها و تجهیزات ناتو در قاره اروپا صدمات زیادی به زیرساختها زده است و هم‌چنان این زیرساختها آماده نیستند تا برای انتقال تجهیزات و خودروهای سنگین نظامی از آنها استفاده شود.

در جلسه وزرای دفاع هم‌چنین تصمیم جدی دیگری گرفته شد و آن هم اقدام به اعزام زیردریایی‌هایی خواهد کرد که در تمام آبهای منتهی به اروپا از امنیت این قاره محافظت خواهد کرد.

یک کارشناس نظامی می‌گوید: «وزرای دفاعی عضو این پیمان در بروکسل به این نتیجه رسیده‌اند که نیاز بیشتری به زیرساختها است. آنها دنبال تغییر استراتژی خود هستند. دلیل اصلی آن نگرانی‌ از عملیات نظامی گسترده روسیه در شرق اروپا و خصوصاً اشغال شبه جزیره کریمه است.

پنجشنبه موضوع اصلی جلسه ناتو اعزام نیروهای نظامی به افغانستان بود. اعضای این سازمان تصمیم گرفتند 3هزار نفر از نیروهای خود را در افغانستان افزایش دهند. هم‌چنین به دولت این کشور تجهیزات نظامی مورد نیاز برای مبارزه با طالبان را می‌دهند. ناتو بار دیگر با توجه به افزایش تهدیدهای روسیه مانند دوران جنگ سرد در چند سال اخیر سعی می‌کند تعداد نظامیانش را خصوصاً در مرزهای اروپا با روسیه بیشتر کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر