جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ آبان ۲۴, چهارشنبه

اجلاس فوق‌العاده اتحادیه عرب برای جلوگیری از دخالتهای رژیم ایران

لينك به منبع:
اتحادیه عرب

اتحادیه عرب


به‌درخواست عربستان سعودی قرار است وزرای خارجه کشورهای عرب روز یکشنبه آینده در مقر اتحادیه عرب در قاهره اجلاس فوق‌العاده‌ای تشکیل دهند.

در این اجلاس قرار است دخالتهای رژیم ایران در کشورهای عرب و پاسخ مناسب به این رژیم بررسی شود:
تلویزیون اسکای نیوز 22آبان 96:‌یک موشک ساخت رژیم ایران از یمن به سوی ریاض شلیک شد
با این تهاجم تهدیدهای رژیم ایران از مرزها فراتر رفت و تمامی چهار چوبهای سیاسی و بین‌المللی زیر پا گذاشته شد.

تجاوز مستقیم رژیم ایران به عربستان سعودی یکی از دلایلی بود که باعث شد این کشور درخواست کند اتحادیه عرب جلسه‌یی فوق‌العاده را در قاهره برگزار کند.

در این اجلاس قرار است تا دخالتهای رژیم ایران در کشورهای عرب به بحث گذاشته شود و کشورهای عرب موضعی قاطع را علیه نقض قوانین توسط رژیم ایران اتخاذ کنند.

این گامی است که توسط کشورهای عرب برداشته می‌شود. برخلاف تمامی دعوتهای منطقه‌یی و بین‌المللی از رژیم ایران به توقف اقدامات خصمانه علیه کشورهای همسایه، این رژیم نه تنها آنها را متوقف نکرده بلکه افزایش نیز داده است.

دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه امر جدیدی نیست ریشه‌های تاریخی خود دارد که به اواخر دهه هفتاد برمی‌گردد. بعد از سرنگونی رژیم شاه، خمینی صدور به‌اصطلاح انقلابش را شروع کرد و حمایت از گروه‌های تروریستی برای سرنگون کردن کشورهای همجوار را شروع کرد. آشوبگری رژیم ایران در بهار عرب به اوج خود رسید. این رژیم از بحرانهای منطقه سوء‌استفاده کرد و با بکارگیری شبه‌نظامیانش تلاش کرد تا آشوب را در کشورهای منطقه تعمیق کند.

برای این هدف میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرد و از شبه‌نظامیان فرقه‌گرای طرفدار خود و هسته‌های خفته‌اش حمایت مالی و تسلیحاتی کرد تا درگیریها در کشورهای مختلف را تغذیه کند.

مقابله با رژیم ایران امکانپذیر نیست مگر با موضعی عربی و بین‌المللی متحد و قاطع که این رژیم وادار شود تا مسئولیت اعمال تخریب کننده‌اش را بپذیرد.

غیر از این، رژیم حاکم بر ایران حمایت از تروریسم را ادامه خواهد داد و صلح و ثبات جهان را بیشتر مورد تهدید قرار خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر