جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ آبان ۲۸, یکشنبه

عربستان سعودی سفیر خود را از برلین فراخواند

لينك به منبع:
عربستان سعودی سفیر خود را از برلین فراخواند

عربستان سعودی سفیر خود را از برلین فراخواند


عربستان سعودی سفیر خود در برلین را در اعتراض به سخنان زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان در رابطه با بحران لبنان فراخواند و اعلام کرد سفیر خود را «برای مشورت» از برلین فراخوانده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «سپا» 27آبان به‌نقل از یکی از مقامات وزارت امور خارجه، ریاض سفیر خود در برلین را در اعتراض به سخنان زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان فراخوانده و یادداشت اعتراضی نیز به سفیر این کشور در ریاض تحویل داده است.

این مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی اظهارات گابریل درباره استعفای سعد حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان و سیاست خارجی ریاض را 'غیرمنصفانه و زشت' دانسته است.

وی افزود: سخنان گاربریل که بر اساس اطلاعات اشتباه ایراد شده، نشان‌دهنده موضع آلمان؛ شریک عربستان سعودی در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و حمایت از ثبات در منطقه نیست.

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان، روز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با جبران باسیل، همتای لبنانی‌اش، گفته بود سعد حریری برخلاف میل خود در عربستان است و اجازه خروج از آن کشور را ندارد.

گفتنی است سعد حریری کمتر از یک سال پس از تشکیل کابینه دولت وحدت ملی در لبنان، 4نوامبر در ریاض، پایتخت عربستان سعودی استعفای خود را اعلام کرد.

سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان، بامداد شنبه برای دیدار با امانوئل ماکرون وارد پاریس شد.

سعد حریری نخست‌وزیر مستعفی لبنان پس از دیدار با امانوئل ماکرون در کاخ الیزه در جمع خبرنگاران گفت:‌
من می‌خواهم از رئیس‌جمهور ماکرون به‌خاطر حمایتهایش تشکر کنم. وی بر روی دوستی همیشگی و دایمی خود تأکید کرد امری که ابداً فراموش نخواهم کرد. فرانسه بار دیگر نقش بزرگ خود در جهان و منطقه را ایفا کرد. فرانسه به این طریق ارتباط خود با لبنان و ثبات در این کشور را ثابت می‌کند.

سعد حریری افزود: در رابطه با وضعیت سیاسی جاری در لبنان من در روزهای آینده به بیروت بازخواهم گشت و در جشن استقلال شرکت خواهم کرد. من بعد از گفتگو با میشل عون رئیس‌جمهور، مواضعم را در رابطه با تمامی مسایل اعلام خواهم کرد. با تشکر از شما.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر