جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ آبان ۲۴, چهارشنبه

تخریب ۹۰٪ خانه‌های موسوم به مسکن مهر در فاجعه زلزله کرمانشاه

لينك به منبع:
ویرانی خانه‌های موسوم به مسکن مهر در فاجعه زلزله کرمانشاه

ویرانی خانه‌های موسوم به مسکن مهر در فاجعه زلزله کرمانشاه


جدال باندهای درونی رژیم با استفاده از فرصت زلزله و خانه خرابی مردم محروم، به‌منظور تسویه‌حساب و فرار از عواقب فروریزی اکثر ساختمانهای پروژه مسکن مهر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، بالا گرفته است. این در شرایطی است که مردم مصیبت‌زده از دریافت حداقل امکانات و رسیدگیهای لازم از سوی ارگانهای حکومتی محروم مانده‌اند.

جهانگیری معاون اول آخوند روحانی وقوع زلزله و بی‌خانمانی مردم را فرصتی برای تسویه‌حساب با باند رقیب دانست و روز بعد از وقوع زلزله اعلام کرد: بیشتر خانه‌های تخریب شده در زلزله متعلق به ساختمانهای مسکن مهر بوده است.
وی نامی از ارگانهای سازنده این ساختمانها نبرد ولی تلویحا مسبب این وضعیت را دولت سابق دانست و دستور بررسی آسیب‌پذیر بودن این ساختمانها را صادر کرد. (رویداد 24 – 22/آبان/96)

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز گفت: «زلزله 3/7ریشتری بیش از 90درصد خانه‌های مسکن مهر در این استان را تخریب کرده است.» (جامعه فردا 23/آبان/96)

در مقابل، کیهان خامنه‌ای 23 آبان 96 نوشت: اگر ادعای جهانگیری درست هم باشد، افتتاح 5371واحد مسکن مهر در استان کرمانشاه در تاریخ 19بهمن 1394توسط مسئولان دولت یازدهم صورت گرفته و طبیعتاً آنها باید پاسخگوی تضمین و تأیید سلامت ساختمانها باشند.
یک روزنامه دیگر باند خامنه‌ای، تحت عنوان «زلزله دروغگویی» نوشت: جهانگیری خسارت‌های زمین‌لرزه کرمانشاه را گردن مسکن مهر انداخت!
این روزنامه افزود: به صرف آسیب‌دیدن جداره چند ساختمان از آپارتمانهای مسکن مهر، بنا کرد به زدن اصل و اساس پروژه‌یی که حقیقتاً مصیبتی بدتر از زلزله است. (وطن امروز 23/آبان/96)

یک روزنامه حکومتی به نام شهروند 23 آبان 96 نوشت: از آپارتمانهای آجری‌رنگ مسکن مهر سر پل ذهاب خرابه به‌جا ماند. همان خانه‌هایی که مدیران وزارت راه و شهرسازی بارها جلوی دوربین‌ها و ریکوردر خبرنگارها ایستاده و گفتند با کیفیت عالی ساخته شده و در مقابل زلزله مقاوم است. حالا... (در) سرپل‌ذهاب از مسکن مهر این منطقه تلی از خاک و غبار باقی مانده است و تمام ساکنان، آن آپارتمانهای آجری رنگ «بی‌مهر» را تخلیه کرده‌اند. مسکن مهر سر پل ذهاب فرو ریخت و مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه اعلام کرد که مسکن مهر سر پل ذهاب روی گسل زلزله بوده است!

اما رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی می‌گوید که واحدهای مسکن مهر کرمانشاه روی گسل قرار نداشته و علت تخریب جدی پایین بودن مقاومت این ساختمان است.

هم‌چنین روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد 23 آبان 96 نوشت: انتشار برخی تصاویر نشان می‌دهد که در یک خیابان به فاصله چند ده متر- به‌ویژه در سرپل‌ذهاب- برخی ساختمانهای حتی قدیمی شخصی ساز در کنار ساختمانهای تازه احداث شده مسکن مهر کاملاً سالم مانده و حتی شیشه‌هایشان نیز نشکسته در حالی که دیوارهای چهار طرف ساختمانهای مسکن مهر به‌طور کامل فروریخته و این ساختمانها با فرو ریختن کامل فاصله چندانی ندارند.'

و سرانجام، یک روزنامه حکومتی چشم‌انداز وحشتناکی از آثار زلزله احتمالی با ساختارهای موجود را ارائه کرد و نوشت: قطعاً باید گفت با وقوع زلزله 3/7ریشتری (مانند زلزله استان کرمانشاه) در تهران نه تنها تمامی خانه‌ها و برج‌های ساخته شده در مناطق شمالی تهران را تخریب می‌کند بلکه به‌جرأت می‌توان گفت میزان تغییرات و آوار به اندازه‌ای خواهد بود که موجب تغییر تاریخ ایران خواهد شد. (جامعه فردا 23/آبان/96)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر