جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ آبان ۲۲, دوشنبه

جلسه استماع در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

لينك به منبع:
ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا در کنگره آمریکا

ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا در کنگره آمریکا


ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقای مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد باید تروریسم را در افغانستان شکست داد. وی از ابعاد دخالتهای رژیم ایران در افغانستان نگران است.

سایت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا 19آبان 96:

ایلیانا رزلهتینن: بسیاری از ما مایل هستیم بدانیم جزییات دقیق استراتژی جدید رئیس‌جمهور آمریکا در قبال افغانستان چیست؟

این استراتژی پیامی روشن و قاطع بود که آمریکا مصمم است پیروز شود و تروریسم را شکست دهد و روی زمانبندیهای مصنوعی بیرون کشیدن متکی نخواهد بود.

فکر می‌کنم این رویکردی است که ما باید داشته باشیم و پیامی را که سابقاً به طالبان و القاعده و سایرین داده بودیم را با این کار معکوس کنیم. آنها منتظر بودند ما بیرون بکشیم. این البته تصمیم دولت سابق بود.

دولت فعلی هفته گذشته اصلاحیه‌ای را برای درخواست بودجه فرستاد و درخواست منابع افزوده برای 3500نیروی بیشتر در افغانستان کرد.

رئیس‌جمهور پیروزی را در حمله به دشمنانمان و نابود کردن داعش و درهم کوبیدن القاعده و مانع شدن از این‌که طالبان بتواند علیه آمریکا دست به حمله بزند روشن کرده است. اما استراتژی انجام این کار چیست؟ طرح ما برای مقابله با دخالت فزاینده رژیم ایران در افغانستان چیست. ما هیچ چیزی در استراتژی جدید در مورد حمایت نظامی و مالی رژیم ایران از طالبان نشنیده‌ایم. یا از حمایت قطر از القاعده و سایر گروه‌های تروریستی در منطقه چیزی نشنیده‌ایم.

رئیس‌جمهور گفته است ما با دولت افغانستان تنها زمانی که تصمیم و پیشرفتی در آن ببینیم کار می‌کنیم. تعهد ما بی‌نهایت نیست و حمایت ما چک سفید نیست. مردم آمریکا انتظار دارند که اصلاحات واقعی را ببینند... .

نماینده کینزینگر: اگر ما افغانستان را ترک کنیم به یک جای امن تبدیل نمی‌شود بلکه بدتر می‌شود و ما شاهد یک حمله دیگری مشابه حمله یازده سپتامبر دیگری خواهیم بود. متأسفانه ما خود را در جنگی با تروریسم می‌بینیم که یک نسل طول خواهد کشید. فکر می‌کنم بیش از عمر من طول خواهد کشید کاش این طور نبود ولی واقعیت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر