جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ آبان ۲۲, دوشنبه

عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی اقدامات بشار اسد و رژیمش را جنایت علیه بشریت دانست

لينك به منبع:
جنایت علیه بشریت توسط  بشار اسد و رژیمش در سوریه

جنایت علیه بشریت توسط بشار اسد و رژیمش در سوریه


سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه 22آبان 96 با انتشار گزارشی اقدامات بشار اسد و رژیمش را جنایت علیه بشریت دانست.

در قسمتی از گزارش، سازمان عفو بین‌الملل با برشمردن جنایات اسد و رژیمش در قبال مردم سوریه آمده است ”محاصره‌ بخش‌هایی از خاک سوریه، راندن ساکنان آن توسط نیروهای ارتش اسد و پیامدهای این اقدامات و هم‌چنین بمباران وسیع مناطق تحت محاصره و جلوگیری از رسیدن کمکهای اولیه و انسان دوستانه به ساکنان مناطق یاد شده جنایت علیه بشریت است“.

عفو بین‌الملل در گزارش خود با اشاره به توافقهای انجام شده توسط بشار اسد و رژیمش و نقض آنها می‌نویسد ”رژیم سوریه از سال ۲۰۱۴به این سو بارها توافق‌هایی با رزمندگان سوری حاصل کرد، تا آنان مناطق تحت محاصره نیروهای ارتش سوریه در شمال این کشور را ترک گویند. در جریان این توافق‌ها بوده که ساکنان مناطق تحت محاصره از دسترسی به خواربار، آب پاکیزه و هم‌چنین کمکهای درمانی و پزشکی محروم شده‌اند.

وخامت اوضاع نیز در نهایت سبب شد که بسیاری از خانواده‌ها برای نجات جان خود ناگزیر به فرار شوند و تحت شرایطی اسف‌بار در اردوگاههای اضطراری به‌سر برند“.

عفو بین‌الملل در گزارش خود خواستار تحقیقات دقیق از سوی سازمان ملل‌متحد برای روشن شدن این جنایات و هم‌چنین پیگرد عاملان این جنایات شده است. عفو بین‌الملل در گزارش خود هم‌چنین می‌نویسد که افراد غیرنظامی زیادی قربانی حملات هوایی هدفمند ارتش سوریه به بیمارستانها و مناطق مسکونی شده‌اند“.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر