جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ شهریور ۶, دوشنبه

ریشه تهدیدهای تروریستی ایدئولوژی بنیادگرای افراطی

لينك به منبع:
دکتر ولید فارس

دکتر ولید فارس


برای مقابله با تروریسم باید ایدئولوژی آن را هدف قرارداد. باید با شرکای منطقه‌یی آمریکا کار کرد. بخشهایی از مصاحبه دکتر ولید فارس از مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا در ا مور خاورمیانه

تلویزیون فاکس‌ نیوز 4شهریور 96:‌
می خواستم نظرتان را در مورد تروریسم بدانم، ارزیابی شما چیست چطور می‌تواند این وقایع در اینجا یعنی در آمریکا اتفاق بیفتد و آیا ما انتظار داریم در اینجا اتفاق بیافتد؟ وزیر کلی که سابقاً وزیر امنیت داخلی بود گفته است تهدید تروریستی که ما با آن مواجهیم به میزان یازده سپتامبر است نظرتان چیست؟

دکتر ولید فارس: او این را گفت و باید به‌خاطر داشت که رهبران اف.بی.آی و سایر مقامات مجری قانون در این جا در آمریکا گفته‌اند در حال تحقیق در تمامی ۵۰ ایالت هستند. این به‌معنای آن است که تعداد بسیاری از بنیادگراها و تروریستهای بالفعل وجود دارند. با نگاهی به آنچه که در بارسلون روی داد و نگاهی به آنچه که اروپاییان از بسیاری حملات در فرانسه و انگلستان و بلژیک جمعبندی کرده‌اند، عملاً یک شبکه کاملی از هسته‌های تروریستی بنیادگرایان در اروپا وجود دارد. من نتیجه‌گیری می‌کنم که این امر می‌تواند در اینجا اتفاق بیفتد. به‌خاطر این‌که بنیادگراها در هر دوطرف اقیانوس اتلانتیک دارای ایدئولوژی مشابه و دارای تحلیل مشابه هستند که چگونه به ما ضربه زده و به جامعه ما آسیب برسانند.

تلویزیون فاکس نیوز: می خواهم در مورد آن ایدئولوژی صحبت کنم فرقی نمی‌کند که این گروه طالبان باشد یا القاعده یا داعش، آنها همه از ایدئولوژی افراطی بنیادگرای اسلامی برخوردارند بنابراین با آن چگونه باید جنگید و شما چگونه رئیس‌جمهور را ترغیب می‌کنید با این ایدئولوژی بجنگد؟

ولید فارس: راه جنگیدن با این ایدئولوژی افشای آن است، با افشای آن شما باید به افکار عمومی مردم آمریکا و جامعه بین‌المللی بگوئید که موضوع چیست.

این چیزی است که متأسفانه 8تا 10سال است که رهبران در آمریکا و در اروپا به آن سمت حرکت نکرده‌اند! اکنون این امر در حال تغییر است. ثانیاً ما باید با سازمانهای مدنی در جوامع مختلف کار کنیم.

آنها اولین لایه دفاعی می‌باشند تا این تروریستها را در این جوامع شناسایی کنند.

پس اول ضرورت و نیاز مقابله با این ایدئولوژی است.
دوم برقراری رابطه با شرکایمان در منطقه است. به‌خاطر داشته باشیم که رئیس‌جمهور سخنرانی بسیار مهمی در ریاض در برابر رهبران 50کشور عربی و اسلامی ایراد کرد. آنها تصمیم گرفتند باهم کار کنند از جمله یک مرکز ضدتروریسم یا یک مرکز بین‌المللی در ریاض ایجاد کنند.

سوم سیستم‌های چک و کنترل و سایر اقدامات را بکار گیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر