جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ شهریور ۳, جمعه

امتناع جعفر پناهي از تن دادن به خواسته وزارت اطلاعات

لينك به منبع:
panahi 6c1ad
در يك تودهني سخت به خامنه اي و فيلمساز پاسدارش جعفر پناهی از اهدای دیپلم افتخار به فیلم ماجرای نیمروز امتناع کرد
براساس اخبار منتشره در مراسمي كه روز پنجشنبه 26 مرداد 96 تحت عنوان ”یازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی” توسط گردانندگان رژيم برگزار شده بود تلاش كردند به يك پاسدار رژيمي بنام محمد حسين مهدويان كه بعنوان فيلمساز در دستگاه آخوندي معرفي شده است جايزه بدهند. وزارت اطلاعات تلاش زيادي كرد جهت مشروعيت دادن به اين پاسدار كه سازنده فيلم نفرت انگيز و روحوضي ”ماجراي نيمروز” است از طريق جعفر پناهي كارگردان فيلم معروف تاكسي جايزه بدهد.
اما جعفر پناهي از چنين ننگي سرباز زده و عليرغم اصرار و فشار گردانندگان اين شوي مسخره، حاضر به اينكار نشد.
پناهي در اين جلسه از گردانندگان رژيم خواست كه در مقابل امكانات نامحدودي كه در اختيار پاسدار فيلمسازان قرار ميدهند امکاناتی هرچند اندک در اختیار سینمای مستقل ایران قرار دهند.
اخيرا در يك تعريف نفرت انگيز خامنه اي از اين فيلم روحوضي و كارگردانش تقدير كرد و همين تقدير براي همه مردم ايران روشن كرد كه وزارت اطلاعات و پاسداران جاني، چه سناريويي را تحت عنوان فيلم ميخواهند بمردم عرضه كنند
لازم به توضيح است كه بسیاری از فیلم‌های جعفر پناهی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تصویری انتقادی از مشکلات جامعه ایرانی ارائه می‌دهند.آخرین فیلم جعفر پناهی با نام ”تاکسی“ برنده جایزه خرس طلاییجشنواره فیلم برلین شد،علاوه بر اين درفيلمهاي متعددي كه ساخته است چندين جايزه بين المللي را كسب كرده است. جعفر پناهي در جریان اعتراضات مردم درسال ۱۳۸۸،دستگیر شد به ۶ سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از فیلم‌سازی، و فیلم‌نامه‌نویسی، سفر به خارج از ایران و ممنوعیت از هر نوع مصاحبه با رسانه‌ها و مطبوعات داخلی و خارجی محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر