جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ اردیبهشت ۳, یکشنبه

دکتر ولید فارس: فشارهای آمریکا بر متحدان بشار اسد افزایش می‌یابد

لينك به منبع:
ولید فارس

ولید فارس


دولت دونالد ترامپ به یک استراتژی فراگیر در سوریه نیاز دارد. او نه تنها باید اهرم های سیاسی و نظامی را علیه اسد به کار بگیرد بلکه باید مهمترین هم‌پیمانان اسد را هم مجازات و تحت تحریم قرار دهد:«کنگره آمریکا مجازات رژیم ایران را دنبال می‌کند. رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا می‌گوید قصد داریم توافق اتمی را مورد بازنگری قرار بدهیم. ما باید ارزیابی کنیم که آیا برداشته شدن تحریمها بعد از توافق اتمی با رژیم ایران به نفع امنیت ملی آمریکاست یا نه».

در ارتباط با روسیه هم واشینگتن فشارهای مختلفی وارد می‌کند. مجازات علیه شرکتها و نهادهای روسی چه بسا در روزهای آینده بیشتر هم بشوند.

سؤال این است که آیا استراتژی جدید آمریکا برای فشار بر روسیه و رژیم ایران موفق خواهد شد؟
یکی از اقدامهای آمریکا می‌تواند پیشنهاد کنگره برای تصویب قانونی برای جلوگیری از برنامه موشکهای بالستیکی رژیم ایران باشد. می‌تواند تحریم شرکتهایی هواپیمایی رژیم ایران باشد که سلاح و نیروهای مسلح به سوریه منتقل می‌کنند.
همچنین می‌تواند نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران باشد.

دکتر ولید فارس مشاور دونالد ترامپ در امور خاورمیانه 1اردیبهشت 96 به العربیه می‌گوید: ”کنگره آمریکا مصمم است قوانین سخت‌گیرانه علیه رژیم ایران تصویب کند.
ولی تصمیم‌گیری اصلی در مجلس سنا خواهد بود. میدان عمل قوانین علیه رژیم ایران بسیار گسترده است“.

در ارتباط با توافق اتمی هم دونالد ترامپ در زمان انتخابات گفت من از این توافق خوشم نمی‌آید و روی بازنگری آن کار خواهم کرد. دولت ترامپ جنگ رودر رویی را علیه این توافق شروع نکرد چرا که می‌داند با مخالفت اروپا و روسیه روبه‌رو می‌شود ولی در سایر زمینه‌ها مانند موشکهای بالستیکی، دخالت در عراق، سوریه، لبنان و یمن می‌خواهد فشارهای شدیدی وارد کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر