جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ اردیبهشت ۴, دوشنبه

رژیم ایران در موصل ترکیب قومی و مذهبی را تغییر می‌دهد

لينك به منبع:
آوارگی مردم موصل

آوارگی مردم موصل


تلویزیون اورینت روز یکشنبه سوم اردیبهشت به نقل از منابع کردی گزارش داد که احزاب و شبه‌نظامیان نزدیک به رژیم ایران شروع به یک تغییر گسترده قومی و مذهبی در شهر موصل کرده‌اند و از نبود رسانه‌های مستقل سوءاستفاده کرده و کار خود را بی‌سر و صدا پیش می‌برند.

محمد شوانی از حزب ”دموکراتیک کردی“ گفت در شهر موصل و حومه آن 34 مقر احزاب دینی و شبه‌نظامیان طرفدار رژیم ایران افتتاح شده است که مشغول ارتکاب ”جنایاتی با انگیزه‌های فرقه‌گرایانه در مناطق آزاد شده در کل استان موصل“ هستند.

وی افزود ”این احزاب و شبه‌نظامیان در این مقرات کارهایی انجام می‌دهند که گویای یک تغییر قومی و مذهبی است، مثلاً بر ساکنان سنی و مسیحی فشار می‌آورند که خانه‌ها و املاک و زمینهای خود را فروخته و موارد بسیاری ثبت شده است که بسیاری از خانواده‌ها از ترس مورد هدف قرار گرفتن و به‌دلیل فشارهای بسیار، مجبور به ترک مناطق آزاد شده کرده‌اند“.

غیاث السورجی یک مسئول نظامی برجسته در نیروهای پیشمرگه نیز گفت ”حشدالشعبی علیه ساکنان جنایت می‌کند و یکانهایش پستهای ایست و بازرسی ایجاد می‌کنند و روی ساکنان فشار آورده و هر کس را بخواهند دستگیر می‌کنند... .».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر