جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ اردیبهشت ۴, دوشنبه

ایاد العناز کارشناس امور عراق: رژیم ایران سلطه خود بر عراق را گسترش می‌دهد

لينك به منبع:
ایاد العناز کارشناس امور عراق

ایاد العناز کارشناس امور عراق


پاسدار ایرج مسجدی معاون قاسم سلیمانی به‌عنوان سفیر جدید رژیم ایران در عراق رسماً کار خود را شروع کرد. وی بیش از ۳۵ سال تجربه در سپاه پاسداران داشته و به‌عنوان معاون قاسم سلیمانی در عراق کار کرده است

ایاد العناز کارشناس امور عراق از امان 3اردیبهشت 96 گفت:‌ رژیم ایران بعد از رویدادهای عراق و پایان عملیات نظامی علیه داعش تلاش می‌کند حضور بیشتری در عراق داشته باشد. سلطه امنیتی و اقتصادی و سیاسی این رژیم بر عراق روشن است و انتصاب مسجدی به‌عنوان سفیر بسیار گویاست. بویژه اینکه مسجدی مشاور اول قاسم سلیمانی در امور عراق بوده و مسئول پرونده عراق است و با گروه کتائب و شبه‌نظامیان حشدالشعبی و شبه‌نظامیان وابسته به سران امنیتی و نظامی و اطلاعاتی رژیم ایران رابطه دارد. تمامی این عناصر شبه‌نظامی با او مستقیماً ارتباط دارند و او می‌تواند حرف آخر را با آنها بزند.

زمانی که یک سفیر با چنین مشخصاتی منصوب می‌شود در ظاهر موضوع سیاسی است ولی در خفا مسجدی برنامه‌های خاصی خود را در عراق دارد. این به شبه‌نظامیان نقش برجسته‌ای در عملیات نظامی می‌دهد. این پاسدار در دهه هشتاد یکی از دست‌اندرکاران جنگ ایران و عراق بوده و در یکی از درگیریهای سپاه پاسداران در دزفول مجروح شده است.

او می‌گوید وقتی که ما از عراق دفاع می‌کنیم از امنیت و مرزهای ایران دفاع می‌کنیم. او در جنگهای اخیر در فلوجه با عناصر سپاه پاسداران شرکت داشت و گفت وقتی ما از فلوجه دفاع می‌کنیم از امنیت ایران دفاع می‌کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر