جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۱۸, دوشنبه

مقامهای آمریکایی می‌گویند نباید از فعالیتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران چشم‌پوشی کرد

لينك به منبع:
جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا


از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گرفته تا ژنرالها و مشاوران و سخنگویان دولتش یکی بعد از دیگری به رژیم ایران هشدار می‌دهند که دست از فعالیتهای بی‌ثبات کننده و دخالتهایش در منطقه خاورمیانه بردارد.

گزارشی از تلویزیون الجزیره 17بهمن9:
جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا گفت رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم است

او در جریان سفر اخیر خود به توکیو نسبت به رفتار بدخواهانه رژیم ایران هشدار داد و گفت: جهان از فعالیتهای این رژیم چشم‌پوشی نمی‌کند.

قبل از جیمز ماتیس، دونالد ترامپ گفت رژیم ایران با آتش‌بازی می‌کند. این رژیم قدر مهربانیهای اوباما را نمی‌داند، آن دوران گذشت و من مانند اوباما مهربان نیستم. او با این پیام به رژیم ایران می‌گوید دوران روابط دیپلوماتیک با رژیم ایران به پایان رسیده است و فصل جدیدی شروع شده و این رژیم باید برنامه اتمی و موشکی خود را برچیند.

آزمایش موشک بالستیکی میان‌برد که چندی پیش توسط رژیم ایران انجام شد، اولین آزمایش برای دیدن شیوه برخورد دولت جدید آمریکا بود. روشن است که دولت ترامپ این موضوعات را با قاطعیت پاسخ خواهد داد. مایکل فلین مشاور امنیت ملی آمریکا می‌گوید اگر رژیم ایران هشدار آمریکا را فهم نکند با پاسخی حتمی روبه‌رو خواهد شد.

ترامپ گزینه نظامی را نیز به‌عنوان پاسخی به رفتار تحریک‌آمیز رژیم ایران مطرح کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا به دستور رئیس‌جمهور مجازاتهایی را بر روی 13 فرد و 12 نهاد اعمال کرد. مقامات آمریکایی می‌گویند که آنها در ارتباط با برنامه موشکی بوده و از سپاه قدس حمایت می‌کرده‌اند. بر اساس این مجازات ها سرمایه‌های این نهادها بلوکه می‌شود و همکاری باآنها ممنوع می‌گردد. مسؤلان کنگره آمریکا تأکید می‌کنند دولت ترامپ با چنین ساختاری، در اتخاد مواضع قدرتمندتر علیه رژیم ایران تردید نخواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر