جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۱۳, چهارشنبه

دستگیری سه مظنون ارتباط با داعش در برلین آلمان

لينك به منبع:
دستگیری سه مظنون ارتباط با داعش در برلین آلمان

دستگیری سه مظنون ارتباط با داعش در برلین آلمان


دویچه وله در گزارشی به تاریخ 13بهمن 95 از دستگیری سه تن که بر اساس اطلاعات موجود آماده سفر به مناطق جنگی به‌منظور شرکت در دوره آموزش نظامی بوده‌اند خبر داد.

یک سخنگوی پلیس برلین در این باره گفت ”برای این سه مظنون که ۲۱، ۳۱ و ۴۵ ساله هستند، حکم جلب صادر شده است. دادستانی برلین مشغول تحقیق درباره‌ی این افراد به ظن آماده‌سازی اقدامی تبهکارانه‌ و خطرناک برای کشور است“.

پلیس ضدترور در این عملیات با حمله به مسجد فضیلت در منطقه ”موآبیت“ به تفتیش این مکان پرداخت زیرا بر اساس اطلاعات، مظنونان به این مکان تردد داشتند. این مسجد جایی است که انیس عامری که عملیات تروریستی بازار کریسمس در برلین را انجام داد نیز به این مکان تردد داشت.

از سوی دیگر پلیس هسن آلمان از عملیات بزرگ امروز چهارشنبه 13بهمن در این شهر با شرکت هزار مأمور پلیس خبر داد.

به گفته پلیس هسن این عملیات گسترده تجسسی برای مقابله با خطر ترور در نقاط مختلف آغاز شده است و در آن دهها خانه، مغازه و مسجد مورد بازرسی قرار گرفت.

در این عملیات به گفته پلیس 16نفر که در سنین 16 تا 46سال هستند دستگیر شدند.

پلیس در این عملیات به‌دنبال مظنون اصلی که یک تونسی 36 ساله و متهم به سربازگیری و اعزام نفرات برای جنگ در کنار داعش است بود.

در پی این عملیات پتر بویت، وزیر داخلی ایالت هسن گفت ”ما با این اقدامات پیام روشنی برای اسلامگرایان افراطی می‌فرستیم و آن اینکه: شما را کاملاً تحت نظر داریم“.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر