جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۱۸, دوشنبه

اهمیت جبهه بیانون در حومه شمالی حلب برای رزمندگان سوریه

لينك به منبع:
رزمندگان جبهه بیانون

رزمندگان جبهه بیانون


شهر بیانون از توابع شهرستان اعزاز در استان حلب است. این شهر در 18 کیلومتری شمال غربی شهر حلب در اتوبان بین‌المللی حلب به ترکیه واقع شده است. به همین خاطر از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. ارتش آزادی سوریه این شهر را در دهم ژانویه 2014 از دست داعش آزاد کرد.

یک رزمنده: ما رزمندگان وابسته به گردان یکم ارتش آزادی در جبهه بیانون هستیم. به اذن خدا ما در این جبهه ثابت قدم و پایدار هستیم. مواضع ما خیلی خوب است و روحیه رزمندگان عالیست.

نظامیان اسد اگر بتوانند شهر بیانون را اشغال کنند، در مسیر خود به طاموره می‌رسند و عندان را اشغال می‌کنند و در نتیجه جاده مواصلاتی رزمندگان در منطقه شمالی را قطع می‌کنند. احتمال دارد که طرح نظامیان اسد، خدای ناکرده فتح جاده اصلی به شهرهای نبل و زهراء باشد که در کنترل رژیم قرار دارند. یعنی اگر بیانون را اشغال کنند به این مناطق می‌تواند دسترسی داشته باشد. اما ان‌شاءالله بیانون سقوط نخواهد کرد. به عبارت دیگر دشمن یک خط مستقیم از شهر باشکوی به طاموره ایجاد می‌کند. امور به خوبی پیش می‌رود ما هم این‌جا در کمین نشسته‌ایم.
یک رزمنده دیگر: ما در این این‌جا در جبهه جمعیت زهراء مستقر هستیم. بیانون شهر ماست نمی‌توانیم آن را ترک کنیم و خاکش برای ما ارزشمند است. با وجود این‌که این جبهه از سه طرف در محاصره دشمن قرار دارد، به این اعتبار که شهرمان است، پایدار و مقاوم باقی مانده‌ایم و تا آخرین قطره خون خودمان و کودکانمان و کوچک و بزرگ این‌جا را ترک نمی‌کنیم چون خاک وطن با ارزش است چه رسد به این‌که شهرتان یا روستایتان باشد.. ما با وجود سرما و یخبندان و بمبارانهای هوایی، پایدار هستیم و خدا را از هر بابت شکرگذاریم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر