جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۲۳, شنبه

تلویزیون الجزیره: بررسی نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران

لينك به منبع:
مایکل فلین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ

مایکل فلین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ


تلویزیون الجزیره 21بهمن 95 خبر داد: جناح قدرتمند در کاخ سفید به‌ریاست مایکل فلین مشاور امنیت ملی خواهان نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران هستند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا طرحها و برنامه‌هایی برای محدود کردن دخالت رژیم ایران در منطقه دارد. بعد از مجازاتهای جدیدی که علیه مقامها و شرکتهای رژیم ایران اعمال شد، دولت آمریکا می‌خواهد پیشنهاد جدیدی را بررسی کند تا قویترین ساختار نظامی این رژیم یعنی سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهد.

برخی هشدار می‌دهند شاید این تصمیم در مبارزه با داعش بازتابهای منفی داشته باشد اما کسانی که در دولت دونالد ترامپ اکثریت را دارند عقیده دارند رژیم ایران قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، از طریق فعالیتهای تروریستی‌اش در منطقه، آزمایشهای موشکی و برنامه اتمی‌اش، خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند. چیزی که باعث شد تا دولت ترامپ مجازاتهای دیگری تحمیل کند. این امر نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران را تقویت می‌کند.

جف گوردون سخنگوی سابق پنتاگون: «فکر می‌کنم نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران مثبت است و در صورتی‌که این رژیم، ما و هم‌پیمانانمان در منطقه را تهدید کند به‌معنای بازی با آتش است. دوران اوباما دیگر گذشته است. با دونالد ترامپ نمی‌توان بازی کرد. اوباما رئیس‌جمهور ضعیفی بود».

پژوهشگران عقیده دارند در صورتی‌که سپاه پاسداران رژیم ایران نامگذاری تروریستی نشود رویارویی میان این رژیم و کشتیهای آمریکایی به‌وجود خواهد آمد.

تعدادی از مقامها و جریانهای وابسته به سپاه پاسداران مانند قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در لیست تروریستی قرار دارند. آن‌گونه که منابع مطلع آمریکایی انتظار دارند این احتمال وجود دارد که کل سپاه پاسداران نامگذاری شود. جناح برتر در کاخ سفید خواهان آن است که سپاه پاسداران در لیست تروریستی قرار گیرد. این جناح توسط ژنرال مایکل فلین مشاور دونالد ترامپ و مشاور امنیت ملی آمریکا نمایندگی می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر