جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۱۸, دوشنبه

برند دیگری از تولیدات نظام ولایت

لينك به منبع:
کپرهای پلاستیکی

کپرهای پلاستیکی


در نظام ولایت‌فقیه گرچه بسیاری از صنایع ورشکسته و تعطیل شده‌اند، و هزاران شاغل این حرفه‌ها بیکار شده‌اند، گرچه بسیاری از کسبه ورشکست شده‌اند و هر روز خبرهای ورشکستگی زنجیره‌یی اصناف مختلف می‌رسد، مثلاً در همین دو روز اخیر خبرهای رکود در صنف آهن، چوب (کیهان- 16بهمن) و یا تعطیلی 70درصد صنف کابینت‌ساز و رکود فراگیر در شهرکهای صنعتی (کیهان -17بهمن) به گوش می‌رسد، ولی نظام ولایت‌فقیه، نوآوری خاص خود را در عرصه‌هایی که زائیده اخص حاکمیت آخوندی است را داشته و دارد. یک قلم به انواع «کودک» در این نظام نگاه کنید: کودکان کار، کودکان خیابانی، کودکان معتاد، کودکان ایدزی، کودکان بازمانده از تحصیل، کودکان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست، کودکان بی‌شناسنامه و بالاخره کودکانی که فقط برای کسب درآمد و فروش به دنیا می‌آیند.

طرفه آن‌که نظام «فروتن» ولایت خیلی از این نوع تولیداتش را اساساً معرفی و تبلیغ نمی‌کند. برخی از این تولیدات در جلو چشم مردم هستند و دیده می‌شوند، مثلاً کارتن خوابها، و لی برخی «برند» های دیگر «مسکن» یک دفعه به‌صورت یک بحران سر باز می‌کند. مثلاً بحران حاشیه نشینی. تا آنجا که وزیر کشور حسن روحانی، رحمانی فضلی بارها این پدیده را یکی از تهدیدات امنیتی نظام شمرده است.

«برند» مسکن در نظام یکی از برندهای با محصولات متنوع است. بعد از حاشیه نشینی و کارتن خوابی از مسکن مهر که نه آب دارد نه برق نه راه دارد نه دسترسی به خدمات فوری شهری بگیرید، و از نمونه‌های قدیمی «حلبی آباد» یا «کپرنشینی» و «گود نشینی» بگذرید تا برسید به «زیر پل خوابی»، «چادر خوابی»، «گورخوابی» و آخرین مدل جدید که روزنامه حکومتی شهروند روز 17بهمن معرفی کرده است «خانه‌های پلاستیکی» است. البته این نمونه جدید نیست، جدید رونمایی شده است، چون «بیش از هفت سال» است که زندگی «10خانواده بی‌خانمان» که «صبح شان با سرمای استخوان سوز زمستانهای بیابان و گرمای بیهوش کننده تابستان شب می‌شود».

واقعیت این است که این فقر عریان بسیار گسترده است، در گستره‌یی به بزرگی ایران،

هر چند روزنامه‌های رسمی رژیم، از جمله ارگان بسیج ضد‌مردمی اذعان کرده است «هیچ آمار متقنی در رابطه با خط فقر در کشور و تعداد فقرا در دست نیست» (9خرداد 94)، یک اقتصاد دان حکومتی اذعان کرده است: «٣٠ میلیون‌ نفر از مردم در شرایط فعلی به زیر خط فقر رفته‌اند» (حسین راغفر روزنامه حکومتی شرق-9خرداد94).

پاسدار ذوالقدر از باند خامنه‌ای روز 17بهمن 95 تصویر بزرگتری از ابعاد فقر داد و گفت «بسیاری از مردم زیر خط فقر قرار دارند». و یک مهره باند موسوم به «اصلاحات» به اسم تاجیک، در همین روز گفت: «درصد زیادی از جامعه زیر خط فقر زندگی می‌کنند».

البته خط فقر، هم در نظام ولایت «برند» های مختلفی دارد: «خط فقر»، «خط بقا»، «خط فلاکت»، «خط فقر مطلق»، «خط فقر نسبی»، «خط فقر شهری»، «خط فقر روستایی»، «فقر چند بعدی» و... که در واقع کارکرد همه آنها پوشاندن واقعیت آن ستمی است که از طرف نظام ولایت به مردم ایران رفته است. مهم این است که نمونه جدیداً رونمایی شده از «خانه‌های پلاستیکی»، آخرین محصول فقر در نظام ولایت نخواهد بود، چون این تولید آخوندی ادامه خواهد داشت، تا زمانی که چپاولهای نجومی اموال مردم ایران توسط خامنه‌ای و پاسداران و کارگزاران اصلاح‌طلب و معتدل و اصول‌گرایش با «تعامل» بالا کشیده می‌شود و یا در تنور صدور تروریسم و بنیادگرایی ریخته می‌شود. این شریان فاسد فقط با «تیغ» مردم ایران قطع خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر