جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۱۳, چهارشنبه

حسن هاشمیان تحلیلگر امور خاورمیانه: نباید نفت عراق را به سپاه پاسداران و قاسم سلیمانی داد

لينك به منبع:
نفت عراق

نفت عراق


حسن هاشمیان تحلیلگر امور خاورمیانه به اسکای نیوز گفت: دولت ترامپ می‌خواهد عراق را از چنگ رژیم ایران و شبه‌نظامیانش در بیاورد:
اسکای نیوز: آیا این موضعگیریهای دونالد ترامپ بر روی معادله حاکمیت در عراق تاثیر می‌گذارد؟

حسن هاشمیان تحلیلگر امور خاورمیانه: توافقنامه‌ای که میان عراق و آمریکا امضا شده توسط اوباما امضا شده و ترامپ می‌تواند آن را تغییر دهد یا تعدیل کند و ملاحظاتی را وارد آن کند. در مورد موضوع نفت عراق، این سؤال مطرح است که آیا حکومت کنونی عراق از نفت عراق دفاع می‌کند؟ آیا این حکومت نفت را برای مردم عراق استفاده می‌کند؟ این سؤالهایی مشروع و قانونی از حکومت کنونی عراق است.

دونالد ترامپ احساس می‌کند آمریکا مسؤل وقایعی است که در عراق اتفاق افتاده و در همین رابطه باید روند کارش را تعدیل کند، در عراق اشتباهاتی شده، اوباما اشتباهات زیادی در عراق انجام داده و ترامپ در کادر مسؤلیتی که آمریکا دارد می‌بایست آن را تصحیح کند.

نمی‌توان نفت عراق را برای درست کردن شبه‌نظامی مورد استفاده قرار داد. نمی‌توان نفت عراق را به سپاه پاسداران و به قاسم سلیمانی داد.

اسکای نیوز: وقتی نخست‌وزیر عراق جواب داد گفت قانون اساسی عراق می‌گوید نفت متعلق به مردم عراق است. چگونه می‌توان این را تفسیر کرد.

حسن هاشمیان: ترامپ نمی‌گوید نفت عراقیها را می‌گیرم، او می‌گوید نیروهای آمریکا از تأسیسات نفتی و نفت عراق حفاظت کنند.

آمریکا وارد عراق شد و میلیاردها دلار از دست داد. ولی چه چیزی به آمریکا رسید؟ کسانی که امروز در عراق صحبت می‌کنند و خودشان را به‌عنوان حکومت عراق می‌دانند، اگر حرکت آمریکا نمی‌بود و بوش در عراق دخالت نمی‌کرد آنها نه در عراق می‌بودند و نه در حکومت و سیاست.

ترامپ می‌گوید ما این کار را کردیم و میلیاردها دلار خرج کردیم ولی الآن مسیر عراق به سمت دیگری است، عراق در دست رژیم ایران و شبه‌نظامیان است و ما می‌بایست این مسیر را تغییر دهیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر