جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۱۳, چهارشنبه

مصاحبه اختصاصی با محمد علوش رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه

لينك به منبع:
محمد علوش، رئیس هیأت اپوزیسیون سوریه

محمد علوش، رئیس هیأت اپوزیسیون سوریه


محمد علوش رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه در اجلاس آستانه، در یک مصاحبه اختصاصی با سیمای آزادی، حکومت آخوندی را عامل اصلی کشتار مردم سوریه دانست و بر همبستگی انقلاب سوریه با مقاومت و نبرد مردم ایران برای سرنگونی استبداد مذهبی، تأکید کرد.

محمد علوش در شروع مصاحبه با سیمای آزادی درباره سوابق دخالتهای جنایتکارانه رژیم آخوندی در سوریه، گفت: « آنچه رژیم ولایت‌فقیه برای کاشتن تخم نفرت و کینه و انتقام و دشمنی بین خلق‌ها و مردم انجام می‌دهد شرم‌آور و جنایتی است علیه بشریت. رژیم ( جنایتکار) آخوندی، اقدام به سربازگیری، بسیج و اعزام نیرو برای انجام کشتار و جنایت جنگی کرد و با آلت دستها و شبه‌نظامیان فرقه‌گرایش مانند حزب‌الله لبنان و 60 گروه شبه‌نظامی شیعی جیره‌خوار به کشور ما آمدند تا مردم را محاصره و روستاها و شهرهایمان را نابود کنند و سپس کوچاندن فرقه‌یی را برای تغییر بافت جمعیتی شروع کردند و به جای صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز و زندگی برادرانه، شروع به کاشتن تخم نفرت و کینه کردند. متأسفانه کاری که (آنها) در وادی بردی و وادی زبدانی انجام دادند بسیار وحشیانه‌تر از کارهایی است که نازی‌ها در جنگ جهانی دوم می‌کردند.»
محمد علوش در ادامه این مصاحبه نقش رژیم آخوندی در تلاش‌های سیاسی و مذاکرات صلح سوریه را چنین تشریح کرد: «وقتی طرحی برای راه‌حل و جلوگیری از ریختن خون مردم سوریه مطرح شد، (رژیم) ولایت‌فقیه خواستار تعیین‌تکلیف مسأله از طریق زور و قوه قهریه شد و شروع به نقض توافقات و ازبین‌بردن آنها کرد؛ (هم‌چنین) شروع به تمرکز نیرو و اعزام آنها و جذب مزدوران از سراسر جهان کرد؛ مزدورانی را از پاکستان، افغانستان، ایران، عراق و لبنان وارد کرد. آنها حقوق مردم ایران را به یغما برده و برای پروژه‌ها و طمع‌ورزیهای استعماری ننگین خرج می‌کنند.»

رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه در پاسخ به سؤالی درباره موضع متفاوت روسیه و رژیم آخوندی در مذاکرات، گفت: «وقتی کشورها و دولتهای دیگر جهان میزان حقد و کین و دشمنی موجود در این رژیم جنایتکار را افشا کنند به‌معنی این است که خلع‌ید از آن شروع می‌شود. ما از این استقبال کردیم که روسیه جدی بود و به نقش ضمانت‌دهنده تغییر یافت و این برای ما امر مهمی است. اما (رژیم) ایران عکس این تمایل را دارد و ما شنیدیم که چگونه اختلافات بزرگی بین (رژیم) ایران و روسیه در مورد جنایت حلب وجود دارد؛ روس‌ها به ما تعهد می‌دهند که آتش‌بس را اجرا می‌کنند و زندانیان را آزاد می‌کنند و از این قبیل مسائل؛ اما بعد از آن، (رژیم) ایران مخالفت می‌کند. الآن به نظر می‌رسد که سوریه به صحنه درگیری بین (رژیم) ایران و آلت دست‌هایش از یک طرف و روسیه از طرف دیگر تبدیل شده است. امیدواریم به این نقطه برسیم و سوریه از نیروهای سیاه‌دل و عمامه‌دار سیاه پاکسازی شود».

محمد علوش در پایان این مصاحبه درباره رابطه تاریخی خلق‌های سوریه و ایران، گفت: «ما طی قرون متمادی متحد بودیم، ما به مردم ایران افتخار می‌کردیم و هم‌چنان (هم افتخار) می‌کنیم. مردم ایران تمدن تاریخی اسلامی را بنا گذاشتند. اما از وقتی آخوندها بر سر کار آمدند متأسفانه مسیر تاریخ و مسیر مردم ایران را به‌سمت قتل و کشتار و انهدام و نابودی تغییر دادند. ما به مردم ایران می‌گوییم، بین ما و شما هیچ چیزی جز برادری دینی و برادری همسایگی وجود ندارد و تلاش می‌کنیم دستی واحد علیه نیروهای عمامه‌دار سیاه و نیروهای سیاه‌دل یعنی رژیم آخوندی و رژیم ولی‌فقیه باشیم از هر آنچه علیه این رژیم انجام می‌دهید تقدیر می‌کنیم و از شما می‌خواهیم در مقابل آن بایستید تا آن‌را سرنگون کنید و ایران نقش تاریخی سابق خود را در تمدن بشری بازیابد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر