جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۱۷, یکشنبه

جیمز ماتیس: دولت ترامپ در اتخاد مواضع قدرتمند‌تر علیه رژیم تردید نخواهد کرد

لينك به منبع:
ژنرال جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا

ژنرال جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا


جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی در توکیو رژیم ایران را بزرگترین کشور حامی تروریسم دانست و گفت: دونالد ترامپ گفت رژیم ایران با آتش‌بازی می‌کند و رژیم ایران قدر مهربانیهای اوباما با آنها را نمی‌دانند ولی من مانند اوباما مهربان نیستم. او با این پیام به رژیم ایران می‌گوید که دوران دیپلوماتیک با رژیم ایران به پایان رسیده است. و فصل جدیدی شروع شده که لحن آن شدیدتر و اعمالی تند روانه‌تر از پیش دارد تا خواسته‌های اتمی رژیم ایران و برنامه‌های موشکی‌اش را از میان بردارد».

وی افزود: «آزمایش موشک بالستیکی میان‌برد که چندی پیش توسط رژیم ایران انجام شد، اولین آزمایش برای دیدن شیوه برخورد دولت جدید آمریکا در پاسخ به این‌گونه اقدامات بود. روشن است که دولت ترامپ این موضوعات را با قاطعیت پاسخ خواهد داد. مایکل فلین مشاور امنیت ملی آمریکا می‌گوید در صورتی رژیم ایران هشدار آمریکا را فهم نکند با پاسخی حتمی روبه‌رو خواهد شد. ترامپ گزینه نظامی را نیز به‌عنوان پاسخی که می‌تواند به اعمال تحریک‌آمیز رژیم ایران داده شود مطرح کرد. در ارتباط با مجازاتهای یک طرفه علیه رژیم ایران باید گفت که این گزینه حتی قبل از روی کار آمدن ترامپ نیز مطرح بود».

جیمز ماتیس گفت: «وزارت خزانه‌داری آمریکا به دستور رئیس‌جمهور مجازاتهایی را بر روی 13 فرد و 12 نهاد اعمال کرد. مقامات آمریکایی می‌گویند که آنها در ارتباط با برنامه موشکی بوده و از سپاه قدس حمایت می‌کرده‌اند. بر اساس این مجازات ها سرمایه‌های این نهادها بلوکه می‌شود و همکاری باآنها ممنوع می‌شود.

دونالد ترامپ برای تقویت دیدگاههایش علیه رژیم ایران از اجماع در کنگره و دولتش نیز برخوردار است. رئیس اطلاعات آمریکا از جدی‌ترین مخالفان با توافق اتمی است. وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی ترامپ و عالی‌ترین مشاور کاخ سفید همگی عقیده دارند که رژیم ایران تهدیدی جدی برای ثبات خاورمیانه است. مسؤلان کنگره تأکید می‌کنند که دولت ترامپ با چنین ساختاری در اتخاد مواضع قدرتمندتر علیه رژیم تردید نخواهد کرد.».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر