جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۲۳, شنبه

هیأت ۲۰نفره مذاکره‌کنندگان اپوزیسیون سوریه د‌ر ژنو تعیین شدند

لينك به منبع:
محمد صبرا مذاکره کننده ارشد اپوزیسیون سوریه

محمد صبرا مذاکره کننده ارشد اپوزیسیون سوریه


هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه در ژنو تعیین شدند. این هیأت شامل 20 مذاکره‌کننده و 20 مشاور خواهد بود.

العربیه به‌نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: «در این هیئت، محمد صبرا مذاکره‌کننده ارشد و نصر الحریری رئیس خواهد بود».

سالم المسلط رئیس هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه هم شنبه 23بهمن، در مصاحبه با شبکه الحدث گفت جلسات اپوزیسیون برای دومین روز پیاپی در ریاض ادامه دارد و طی چند ساعت آینده، نام تمام هیأت نمایندگی اپوزیسیون در مذاکرات صلح سوریه که قرار است در ژنو برگزار شود، اعلام خواهد شد.

وی افزود که این هیئت، نماینده تمام طیف‌های سیاسی اپوزیسیون و گروه‌های مسلح خواهد بود و در آن 20 مذاکره‌کننده و 20 مشاور حقوقی و سیاسی حضور خواهند یافت.

وی تأکید کرد که همه گروه‌های مسلح مخالف رژیم سوریه در مذاکرات ژنو، نماینده خواهند داشت و حاضران در جلسات ریاض بر این مسأله تأکید دارند که هیأت مذاکرات، باید تمام طیف‌ها و گروه‌های سوریه از جمله کردها و مسیحی‌ها و همچنین اپوزیسیون حاضر در قاهره و مسکو را نمایندگی کند.

وی افزود که خواسته‌های هیأت مذاکرات اپوزیسیون بر قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل‌متحد درباره سوریه، استناد خواهد کرد.

پیش از این منابع ائتلاف ملی اپوزیسیون و هیأت عالی مذاکرات مخالفان حکومت اسد گفته بودند که فضایی مثبت بر جلسه اپوزیسیون سوریه در ریاض برای تشکیل هیأت نمایندگی در مذاکرات ژنو حاکم است.

این جلسه روز جمعه 22بهمن آغاز شد و تا روز شنبه ادامه می‌یابد. قرار است مذاکرات صلح سوریه موسوم به ژنو 4، روز دوم اردیبهشت برگزار شود.

منابع آگاه می‌گویند که از گروه‌های اپوزیسیون سوریه حاضر در قاهره و مسکو هم برای مشارکت در نشست ریاض دعوت شده است. با این وجود اختلاف‌هایی هنوز بر سر حجم مشارکت اپوزیسیون در کنفرانس ژنو وجود دارد.

منذر ماخوس سخنگوی هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه هم گفت که دعوت از اپوزیسیون حاضر در مسکو و قاهره برای مشارکت در هیأت نمایندگان اپوزیسیون در مشارکت در کنفرانس ژنو، هم‌چنان پابرجا است اما هنوز پاسخی از سوی آنها داده نشده است.

در همین راستا، ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه بر وجود توافق با هیأت عالی مذاکرات و گروه‌های مسلح بر سر تشکیل هیأتی یکدست برای مشارکت در مذاکرات ژنو، تأکید کرد؛ هیأت که بنا‌ به گفته ائتلاف، قادر به محقق کردن خواسته‌های مردم سوریه و دستیابی به نتایج مثبت باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر