جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۱۰, یکشنبه

برد شرمن: سازمان مجاهدین خلق یک سازمان ضدتروریستی و در حال مبارزه با بزرگ‌ترین حکومت حامی تروریسم است

لينك به منبع:

برد شرمن

برد شرمن


سخنرانی برد شرمن - از اعضای برجسته دموکرات در کمیته خارجی
سلام، من برد شرمن از کالیفرنیا هستم. می‌خواهم تشکر کنم از جامعه ایرانیان مقیم آمریکا که این برنامه مهم بریفینگ را در کنگره سازماندهی کردند. من در اغلب دوران بیست ساله خود در کمیته امور خارجی کنگره با شما کار کرده‌ام. ما در رابطه با توافق اتمی صحبت کردیم. جنبه خوب آن این است که الزام‌آور نیست. تحریم‌ها بر سر جای خود باقی هستند و تحریم‌های مضاعفی مورد نیاز است، زیرا اعمال شریرانه بیشتری از طرف رژیم ایران صورت می‌گیرد که باید با آنها مقابله شود. من مواضع متفاوتی با دولت اوباما داشتم و از این هم رویگردان نخواهم بود که در سال‌های آینده منتقد یا همکار دولت ترامپ باشم. موضوع، حزبی نیست. مسأله بر سر ارزش‌های ما است. یک چیز که باید برای این دولت روشن باشد این است که باید نام سپاه پاسداران را وارد لیست تروریستی کند. رژیم ایران بزرگ‌ترین حامی حکومتی تروریسم است و ابزار شماره یک تروریسم آن، سپاه پاسداران است. به همین دلیل من به‌تازگی در همکاری با دوست خوبم قاضی تد پو لایحه 478 را ارائه کردیم. عنوان آن گویاست: باید سپاه پاسداران رژیم ایران تحریم شود. تمام. ما باید این قانون را تصویب کنیم، اما امیدوارم دولت ترامپ حتی قبل از تصویب کنگره، وارد عمل شود. ما باید بسیار مراقب باشیم که هواپیما به (رژیم) ایران نفروشیم. می‌دانم که تصویر غالب مربوط به هواپیماها، مسافران خیلی خوشحال است که با آنها سفر می‌کنند. اما از خودتان بپرسید: اسد چگونه به تسلیحات دست پیدا می‌کند؟ چه کسی اوباش سپاه را به آنجا اعزام می‌کند تا هر هفته هزاران تن از مردم سوریه را بکشند؟ آنها با این هواپیماها منتقل می‌شوند. هواپیماهای ما نباید این قاتلان را به دمشق بفرستند و به همین دلیل، من به پیتر روسکام پیوستم و لایحه‌یی را معرفی کردیم تا از پرزیدنت بخواهد، گزارش بدهد که حکومت ایران، چگونه از هواپیماهای به‌اصطلاح مسافربری ساخت آمریکا استفاده می‌کند. به همین خاطر مخالف هر گونه تهیة هواپیما برای رژیم ایران توسط آمریکا هستم. به‌همین خاطر دو ماه پیش من کمک کردم تا لایحه «نه به کمک‌رسانی مالی به رژیم ایران» را تصویب کردیم که متمرکز بر بانکهای صادرات و واردات است، زیرا تنها چیزی که بدتر از کمک‌رسانی مالی از طرف بانکهای آمریکا به این اوباش برای خرید هواپیماست، این است که مالیات‌دهندگان آمریکا این کار را به‌ عهده بگیرند. وزارت امور خارجه رژیم ایران، افراد خود را با لبخند به این طرف و آن طرف می‌فرستد تا تصویر شادی از رژیم ایران نشان دهند. اما تصویر واقعی، این دیپلماتها نیستند، بلکه اعمال آنهاست. تصویر واقعی، تصویر آن پسر بچه فوت‌شده در ساحل ترکیه است. این تصویری است که مردم آمریکا باید درک کنند. زیرا درست است که اسد این پسر بچه را فراری داد. اما چه کسی پشت اسد است؟ رژیم ایران. شما این را خوب می‌دانید. موضوع نقض حقوق‌بشر در ایران چیز جدیدی نیست.

ما می‌دانیم که در سال 1988 رژیم ایران دهها هزار مخالف سیاسی را در زندانها اعدام کرد. در دوره قبلی کنگره، من و رئیس کمیته رویس و عضو ارشد کمیته الیوت انگل قطعنامه‌یی را امضا کردیم که رژیم ایران را به‌خاطر قتل‌عام 1988 محکوم کرد و جویای عدالت برای قربانیان آن قتل‌عام شد. به‌نظر من، به‌وضوح اشتباه بود که دولت آمریکا طی سالیان، سازمان مجاهدین خلق ایران را در لیست تروریستی قرار داد. سازمان مجاهدین خلق ایران یک سازمان ضدتروریستی است و در حال مبارزه با بزرگ‌ترین حکومت حامی تروریسم است. مریم رجوی ، سازمانی را رهبری می‌کند که به دنیا کمک می‌کند تا تروریسم رژیم ایران را افشا و با آن مقابله کند. تمام جهان به سازمان مجاهدین خلق ایران مدیون است که از همان آغاز، برنامه اتمی رژیم ایران را افشا کرد. امروز، ما باید جشن بگیریم که ساکنان کمپ اشرف و کمپ لیبرتی در امنیت در اروپا هستند. الآن باید در راستای بازپس‌گرفتن اموال آنها تلاش کنیم؛ و اگر به دولت عراق کمک‌رسانی می‌کنیم، نباید به دزدان کمک کنیم. باید به دولتی کمک کنیم که اموال را به کسانی که در معرض دزدی قرار گرفتند بازگرداند. می‌دانید، افراد فکر می‌کنند، حقوق‌بشر و دموکراسی یک چیز اضافه است و آمریکا باید روی سیاست واقع‌گرایانه و ارزیابی مکان استقرار ارتشها متمرکز بشود. اما حقیقت این است که آمریکا از شر تروریسم حمایت‌شده از طرف رژیم تهران مصون نخواهد ماند. مردم سوریه و لبنان و یمن در امنیت نخواهند بود، مگر این‌که ایران آزاد شود و به همین دلیل، من هم با هشتگ «ایران آزاد»، در کنار شما خواهم بود. شما آزادی را برای ساکنان کمپ لیبرتی به‌ارمغان آوردید. اکنون تلاش کنید برای مردم ایران هم آزادی را به‌ارمغان بیاورید.

سخنرانی پرفسور ریموند تنتر
بسیار متشکرم. پائولو کازاکا دوست من. سخت است که بعد از شما سخنرانی کنم. با توجه به انسانیت و انساندوستی و پشتکار و فعالیت شما. می‌خواهم سه نکته را بیان کنم. اولا، فضای فراحزبی این سالن که توسط ۷ یا ۸ عضو کنگره نمایندگی شد. یک همگرایی و همصدایی در رابطه با تحریم و لیست‌گذاری در رابطه با رژیم ایران وجود داشت و نتیجه‌گیری همه آنها آزادی ایران بود. یکی از کارهای من این بوده است که مقاومت ایران را مطالعه کرده‌ام. من همه گروههای اپوزیسیون ایران را مطالعه کرده‌ام. وقتی همه آنها را مطالعه می‌کنید مهم است که بدانید که شورای ملی مقاومت ایران و عضو اصلی آن یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران تنها جنبش هایی هستند که رژیم ایران به آنها توجه می‌کند. رژیم همایش هایی در سراسر ایران ایجاد می‌کند تا به جوانان بگوید که به شورای ملی مقاومت ایران گوش نکنید چون افکار و عقاید دموکراتیک آنها (از نظر رژیم ایران) خطرناک است.

این چیزی بود که می‌خواستم در رابطه با موضوع دوحزبی بگویم، حال بگذارید درباره تحریم‌ها صحبت کنم. من مطالعاتی در رابطه با تحریمها و نامگذاری ها انجام داده‌ام. یکی از تم های سخنرانی های امروز این بود که سپاه پاسداران باید فوراً مورد تحریم قرار گیرد. حزب‌الله مورد تحریم قرار گرفته است. درحالیکه حزب‌الله بدون پاسداران قدرتی ندارد. بنابراین باید فوراً سپاه را تحریم کرد و وقت تلف نکرد. نامگذاری تروریستی سپاه یکی از راهها برای فرستادن این پیام به رژیم ایران است که دوران تغییر کرده است، و دوران رژیم ایران به‌سر رسیده است. و به همین خاطر است که نامگذاری تروریستی سپاه مهم است.

می‌خواهم در خاتمه در رابطه با آزادی حرف بزنم. همه سخنرانان در حمایت از یک ایران آزاد صحبت کردند، و از هشتگ ایران آزاد استفاده کردند. بسیار مهم است که روی موضوع آزادی تمرکز کرد. آزادی تنها یکی از منافع این کشور نیست بلکه یک ضرورت اخلاقی است. بسیاری افراد فکر می‌کنند که ایران آزاد وضعیت موجود را مختل خواهد کرد. اما میتوان راههایی را برای آزادی ایران بدون سربازان آمریکایی و هواپیماهای جنگی و اشغال نظامی داشت. آنچه نیاز است توجه به گروههای اپوزیسیون ایران است. می‌گویم گروهها. شورای ملی مقاومت ائتلافی از گروهها است. بنابراین بسیار مهم است که تمرکز را روی این ایده داشت که میتوان ایران را از طریق حمایت از اپوزیسیون تغییر داد. این نکته ای است که می‌خواستم در انتها با شما در میان بگذارم. از شما بسیار متشکرم.

در ادامه کنفرانس درکنگره، تحت عنوان «دولت آمریکا وگزینه های سیاست ایران» شماری از نمایندگان جوامع ایرانیان مقیم آمریکا سخنرانی کردند.

دکتر مجید صادق پور درسخنرانی خود گفت:
سازمان جوامع ایرانیان مقیم آمریکا از آغاز ۱۱۵مین دوره کنگره آمریکا و هم‌چنین ۴۵مین ریاست‌جمهوری ایالات متحده استقبال می‌کند.
تجربه سی و چند ساله به‌خوبی نشان داده است که هیچ مذاکره، امتیازات مالی یا حسن‌نیت سیاسی، طبیعت حکومت مذهبی (حاکم بر ایران) را تغییر نخواهد داد.
سازمان جوامع ایرانیان مقیم آمریکا معتقد است سیاست کارآمد و مؤثر آمریکا در مقابل ایران باید حداقل شامل این نکات باشد:
حمایت از حقوق‌بشر در ایران
ما از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهیم به جامعه بین‌المللی فشار بیاورد تا پرونده حقوق‌بشر (رژیم) ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهند.

شکست‌دادن تهدید تروریستی افراط‌گرایان اسلامیما از رهبران کنگره و سنای آمریکا برای ارائه لایحة «نام‌گذاری سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی» قدردانی می‌کنیم.

از بین بردن تهدید اتمی (رژیم ایران):حمایت از یک ایران دموکراتیک در آینده: نقش مخرب بنیاد گرایی اسلامی، که پدر خوانده آن ایران است، از بین نخواهد رفت مگر این‌که یک حکومت دموکراتیک، غیرمذهبی و غیراتمی به‌طور دموکراتیک جایگزین رژیم فعلی شود. ما معتقدیم که ایالات متحده آمریکا باید خواست مردم ایران را برای آزادی و دموکراسی در آینده به‌عنوان تنها و موثرترین سیاست خود به‌رسمیت بشناسد.

سخنران بعدی این کنفرانس، دکتر سعید سجادی بود وی در سخنان خود گفت:
بنیادگرایی اسلامی تهدید جدید جهانی است. در این دهه اخیر نه فقط بسیاری از مردم را در خاورمیانه و کشورهای اسلامی نابود کرده، بلکه هم‌اکنون امنیت فرهنگ و موجودیت غرب را نیز تهدید می‌کند.

بنیادگرایی به‌عنوان یک تهدید جهانی با روی کار آمدن خمینی در سال 1357 شکل می‌گیرد. رژیم ایران مرکز بنیادگرایی اسلامی است.

برای نابودی مؤثر بنیادگرایی مذهبی:
دولت آمریکا و غرب بایستی یک سیاست جسورانه و محکم در مقابل مرکز اصلی بنیادگرایی اسلامی در ایران داشته باشند. سیاستی که به جد بر رعایت حقوق‌بشر تأکید کند، این راه را برای سرنگونی و ضعیف کردن این رژیم باز می‌کند.

دولت آمریکا و غرب باید اپوزیسیون دموکراتیک و پیشتاز آن که مبلغ یک اسلام بردبار و دموکراتیک است به‌رسمیت بشناسد و از آن حمایت کند. این اپوزیسیون توسط مریم رجوی هدایت می‌شود. سازمان مجاهدین خلق ایران توسط هزار زن ذیصلاح و توانمند که شورای مرکزی آن را شکل داده‌اند، هدایت می‌شود آنها به‌طور ویژه و استراتژیکی برای مقابله با بنیادگرایی در مبانی ایدئولوژیکی‌اش سازماندهی شده و آموزش دیده‌اند.

آنتی تز پدیده جهانی بنیادگرایی اسلامی و تروریسم افسار گسیخته، اسلام دموکراتیک و بردباری است که توسط خانم مریم رجوی نمایندگی می‌شود.

هاجر مجتهد زاده نیز گفت:
از طرف جوانان انجمن ایرانیان مقیم آمریکا اولین پیامم به جوانان در ایران این است.
به اعتراضات و تظاهرات خود ادامه دهید به فشار برای محقق شدن خواسته‌های خود برای حقوق برابر بیافزایید. صدای اعتراضات شما این رژیم پوسیده را در بنیان هایش به لرزه در آورده است. ما می‌دانیم رژیم چقدر از اعتراضهای شما وحشت دارد آنها نمی‌خواهند جوانان به خیابانها بیایند.

مقامات رژیم ایران بایستی به‌خاطر نقض فجیع حقوق‌بشر در ایران مسئول شناخته شوند، به‌طور خاص کسانی که در کشتار هزاران زندانی سیاسی در سال 1367 در ایران دست داشته‌اند. ما از دولت جدید انتظار داریم هر گونه رابطه‌ای با رژیم ایران را به توقف اعدامها در ایران مشروط کند.

یک جایگزین دموکراتیک و قدرتمند وجود دارد. حاکمان در تهران از شورای ملی مقاومت وحشت دارند، به‌طور خاص از سازمان محوری آن یعنی سازمان مجاهدین خلق.

رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت خانم مریم رجوی یک برنامه ده ماده‌ای ارائه کرده که در آن انتخابات آزاد و جدایی دین از دولت، آزادی اندیشه و بیان، برابری جنسیتی و صلح در خاورمیانه و یک جمهوری غیراتمی را خواستار شده است.


هراس سپاه پاسداران ولایت فقیه از برگزاری کنفرانس در کنگره آمریکا درباره «دولت جدید آمریکا و گزینه‌های سیاست ایران»
سپاه پاسداران واکنش هراس‌آلود و پر خشم و غیظ خود را نسبت به کنفرانس در مجلس نمایندگان آمریکا درباره گزینه سیاست درباره ایران به‌دنبال انتقال قدرت در آمریکا و پایان دوران مماشات دولت قبلی این کشور و همچنین فعالیتهای ایرانیان آزاده در آمریکا برای افشای نقض حقوق‌بشر در ایران و فعالیتهای تروریستی و دخالتهای دیکتاتوری آخوندی در کشورهای منطقه به نمایش گذاشت و نوشت:
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز سه‌شنبه در کنگره آمریکا با حضور سازمانی به نام «جوامع ایرانیان آمریکا» نشستی برگزار شد

گفته می‌شود این نشست که با حضور تعدادی از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره برگزار شده، به‌منظور شنیدن «پیشنهادهای» این سازمان درباره تعامل آمریکا با ایران ترتیب داده شد.

از جمله نکات قابل‌توجه درباره سازمان «جوامع ایرانیان آمریکا» مستقر در واشینگتن آن است که این تشکل در سال 2012 و همزمان با خروج (مجاهدین) از لیست تروریستی آمریکا تاسیس شده است.

28سپتامبر 2012 (7مهر 1391) وزارت‌خارجه آمریکا اعلام کرده بود که «وزیر خارجه آمریکا (هیلاری کلینتون) بنا بر مفاد قانونی تصمیم گرفت که سازمان مجاهدین خلق و حامیان این گروه را از فهرست سازمانهای تروریستی ایالات متحده خارج کند».
حال این سازمان به نمایندگان کنگره آمریکا پیشنهاداتی درباره «حمایت از حقوق‌بشر، شکست افراط‌گرایی اسلامی و تهدیدات تروریستی نظام ایران» ارائه کرده است.

«ایلیانا رز لهتینن» ، نماینده جمهوریخواه از فلوریدا درباره تفاوت دولت جدید آمریکا با دولت قبلی در قبال ایران گفت: در مورد مواضع دولت ترامپ در قبال ایران سوالاتی وجود دارد که هنوز پاسخ داده نشده اما هر چه روی دهد، نمی‌تواند بدتر از سیاست گمراه‌کننده دولت باراک اوباما در قبال ایران باشد».

«برد شرمن» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که از امضا‌کنندگان طرح ممنوعیت فروش هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به ایران است هم مدعی شده که «ما در کنگره می‌خواهیم مطمئن شویم که نظام ایران نتواند با استفاده از هواپیماهای غیرنظامی دست به حمایت از تروریسم بزند و به بشار اسد برای کشتار مردم سوریه کمک کند».

در بخش دیگری از نشست روز سه‌شنبه، «الیوت انگل» عضو ارشد دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، از دولت عراق خواسته «هر چه زودتر» ، اموال و دارایی‌های مجاهدین را به آنها برگرداند.
او ادعا کرده که دارایی‌های مجاهدین در کمپ لیبرتی 50 میلیون دلار و در کمپ اشرف 500 میلیون دلار است.
«انگل» تصریح کرد: «من از عراق که آمریکا برای سالیان متمادی به آن کمک کرده، می‌خواهم تعهدش را به برگرداندن پول به مجاهدین خلق انجام دهد».

نشست روز سه‌شنبه در حالی برگزار شده که چندی قبل 23 مقام سابق آمریکایی که برخی از آنها از قبیل «رودی جولیانی» روابط بسیار نزدیکی با دونالد ترامپ دارند، با انتشار نامه ای خواستار همکاری او با مجاهدین شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر