جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

پولشویی خانواده علی عبدالله صالح دیکتاتور مخلوع یمن

لينك به منبع:
پولشویی خانواده علی عبدالله صالح دیکتاتور مخلوع یمن

پولشویی خانواده علی عبدالله صالح دیکتاتور مخلوع یمن


کمیته تحریمهای بین‌المللی علیه یمن گزارشی تهیه کرده که در آن تبدیل مشکوک مقادیر زیادی پول بین سالهای 2014 تا 2016 در یمن را زیر نظر گرفته است. مهمترین آن مبلغی نزدیک به 84 میلیون دلار بوده که یکی از فرزندان علی عبدالله صالح جابه‌جا و تبدیل کرده است.
گزارشی از تلویزیون العربیه 10بهمن 95:
فعالیتهای مالی مشکوک علی عبدالله صالح و خانواده‌اش تحت پیگرد بین‌المللی است. کمیته بین‌المللی نظارت بر تحریمهای یمن وابسته به سازمان ملل‌متحد در گزارشی این فعالیتهای مشکوک را افشا کرده است. این کمیته، گزارش خود را به شورای امنیت ارائه داده است. در این گزارش، تحقیقات در مورد شبکه‌های مالی برخی افراد مشخص، نشان می‌دهد خالد علی صالح پسر علی عبدالله صالح، نقش عمده‌یی در امور مالی، به‌جای پدر و برادرش احمد که در لیست تحریمهای بین‌المللی هستند، ایفا می‌کند.

این تیم بین‌المللی، اموال مشکوک زیادی را بین سالهای 2014 تا 2016 زیر نظر گرفته است. این پولشویی سه شرکت و 5 بانک در 5 کشور را شامل می‌شود. این کار، خارج از روند اداره صندوقهای معمولی افراد ثروتمند، صورت گرفته است.

تیم سازمان ملل، از وجود یک شرکت به‌نام سرمایه‌گذاری و حسابرسی مطلع شده که پسر دیکتاتور مخلوع برای پولشویی از آن استفاده می‌کند. مبلغی نزدیک به 84 میلیون دلار در عرض سه هفته در دسامبر 2014 جابه‌جا و تبدیل شده است.

اما در مورد فعالیتهای مالی در بازار سیاه، تیم سازمان ملل به نقش فارس حسن مناع پی برد. او در دولت کودتاگران حوثی وزیر است. فارس مناع با پاسپورت دیپلوماتیک به برخی کشورهای اروپایی مسافرت می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر