جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۹, شنبه

ضربه مهم به شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران در یمن

لينك به منبع:
ارتش ملی یمن

ارتش ملی یمن


قطع راههای رسیدن سلاح به شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران، یکی از دستاوردهای عملیات اخیر ارتش آزادی سوریه است.

گزارشی از تلویزیون العربیه8بهمن95:
پیروزی اخیر ارتش ملی یمن در جبهه مخاء و تصرف این بندر، راه قاچاق سلاح توسط شبه‌نظامیان حوثی را قطع می‌کند.

ابراهیم آل مرعی تحلیگر سیاسی:تصرف بندر مخاء مهمترین پیروزی نظامی در سه ماه گذشته محسوب می‌شود. این عملیات را ارتش ملی و مقاومت مردمی با پشتیبانی هوایی ائتلاف عربی انجام داد. ائتلاف عربی و دولت قانونی یمن ثابت کردند به صنعاء خواهند رفت.

در سال 2016 کشورهای ائتلاف تلاش بسیار زیادی برای تأسیس و بنای یک ارتش یمنی با 100هزار نیرو به‌عمل آوردند. تعداد زیادی تجهیزات نظامی و مین‌روب به آنها رسید. هواپیماهای جنگی برای پشتیبانی نزدیک در استان مأرب و پایگاه هوایی عند مستقر شدند. آنچه که نیروهای ارتش ملی و مقاومت مردمی پارسال نمی‌توانستند محقق کنند امروز می‌توانند. پادگان عمری و پادگان ذباب را یک سال پیش آزاد کردیم اما بار دیگر کودتاگران توانستند آن را اشغال کنند. دلیل آنهم کمبود نیروی کافی برای نگه‌داشتن زمین بود. اما الآن صد هزار رزمنده آموزش دیده که در عملیاتها در شمال شرق صنعاء و در صعده و مناطق دیگر یمن شرکت کرده‌اند در دست رئیس ستاد ارتش قرار دارند. این نیرو با تجهیزات و سلاحهایی که در دست دارد، می‌تواند مناطق آزاد شده را حفاظت کند.

تلویزیون العربیه:
حضور رئیس‌جمهور و دولت یمن در داخل به چه میزان می‌تواند در نیروگیری و کمک به‌عملیات رفتن به شمال و استان حدیده، به رئیس ستاد ارتش کمک کند؟

ابراهیم آل مرعی تحلیلگر نظامی:حضور رئیس‌جمهور و دولت یمن، ارتباطات با فرماندهی ائتلاف در ریاض در زمینه‌های سیاسی و نظامی و آموزشی را ساده می‌کند. مردم یمن وقتی که رئیس‌جمهور را در کاخ ریاست‌جمهوری معشیق در عدن می‌بینند و همزمان سرکردگان حوثی و دیکتاتور مخلوع را از غاری به غار دیگر یا از گودالی به گودال دیگر در حال جابه‌جایی می‌بینند، این امر مهمی به‌لحاظ روحی و روانی است. برای قبایل یمن نیز مهم است که با آنها ارتباط برقرار شود و آنها را بسیج کرد. قبایلی که بسیار زیاد مورد ظلم حوثیها واقع شده‌اند. بنابراین زمان شورش آنها فرا رسیده است. من فکر می‌کنم هیچ عذر و بهانه‌ای برای هیچ فرد یمنی وجود ندارد که در پیرامون رئیس‌جمهور و دولت قانونی گرد نیاید تا عملیات را تکمیل کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر