جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

استمرار عملیات «سپر فرات» در شمال سوریه

لينك به منبع:
استمرار عملیات سپرفرات برای تسخیر شهر الباب

استمرار عملیات سپرفرات برای تسخیر شهر الباب


تلویزیون اورینت 11بهمن 95
حلقه محاصره خفه‌کننده بر عناصر داعش در شهر الباب تنگ‌تر شده است. عملیات نظامی در اطراف این شهر از سوی ارتش آزادی سوریه ادامه دارد.

رزمندگان ارتش آزادی سوریه در اتاق عملیات «سپر فرات» بعد از درگیریهایی با عناصر داعش بر دو بلندی در نزدیکی شهرک بزاعه در شرق شهر الباب مسلط شدند. بنا‌ به گزارشها، عناصر داعش در اثر فشار رزمندگان، برای عقب‌نشینی از شهر آماده می‌شوند. همزمان با پیشروی رزمندگان، نظامیان اسد و شبه‌نظامیان وابسته به آن نیز تلاش می‌کنند از سمت جنوب شهر الباب را تصرف کنند.
 


خبرنگار اورینت از صحنه می‌گوید:
برخی از سرکردگان اصلی داعش چند ماه پیش شهر الباب را ترک کرده‌اند. اما اطلاعاتی هست که نشان می‌دهد که داعش در حال عقب‌نشینی از شهر است. ارتش آزادی هم روزانه تلاش می‌کند به شهر وارد شود چه از طریق ارتفاعات شیخ عقیل یا سفلانیه اما به‌علت عملیاتهای انتحاری گسترده داعش تاکنون نتوانسته‌اند به شهر وارد شوند.

بطور روزانه برخی از شهروندان به‌صورت قاچاق و از راههای مخفی شهر الباب را ترک می‌کنند زیرا داعش اهالی را از خروج منع کرده است. تعداد زیادی شاید نزدیک به هزار یا دو هزار نفر شهر را به‌طور مخفیانه ترک می‌کنند. آنها به سمت مناطق شمالی حلب که توسط ارتش آزادی پیشتر آزاد شده‌اند، می‌روند. اهالی شهر الباب در وضعیت فاجعه باری به‌سر می‌برند. آنها یا در زیر بمباران هوایی هستند یا این‌که در اطراف شهر در حین خروج با مینهای کاشته شده توسط داعش برخورد می‌کنند. نزدیک به 200هزار نفر در شهر الباب زندگی می‌کنند که جمعیت زیادی است و نیاز به گرمایش و سوخت دارند که الآن در شهر موجود نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر