جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۹, شنبه

تلویزیون سی.ان.ان: سوریه راه‌حل نظامی ندارد

لينك به منبع:
اجلاس آستانه

اجلاس آستانه


سی.ان.ان می‌گوید آنچه در کنفرانس آستانه همه بر آن متفق بودند این بود که سوریه راه حل نظامی ندارد. تأکید بر آتش‌بس نیز از دیگر دستاوردهای این کنفرانس بود:

تلویزیون سی.ان.ان7بهمن95:مسکو کنفرانس آستانه را یک موفقیت می‌خواند، روسیه ترکیه و رژیم ایران موافقت کردند آتش‌بس را اعمال کنند. همه طرفها تأیید کردند که جنگ در سوریه تنها از طریق یک روند سیاسی قابل حل است و نه از طریق راه‌حل نظامی.

ماه گذشته آتش‌بس به مورد اجرا در آمد. دور بعدی مذاکرات در ژنو و برای ماه آینده میلادی برنامه‌ریزی شده است.

خبرنگار سی.ان.ان از امان پایتخت اردن:
در اجلاس آستانه اپوزیسیون سوریه اعلام کرد رژیم ایران بخشی از جنگ است و نه مثل روسیه که اکنون به‌عنوان میانجی در هفته‌های اخیر ظاهر شده است.

ترکیه که حامی اصلی اپوزیسیون سوریه است بر روی راههای تضمین آتش‌بس تأکید کرد. آتش‌بسی که شکننده است و باید توسط طرفهای مختلف تضمین شود.

نحوه نظارت بر آتش‌بس و تضمین اجرای آن مشکلی جدی است. سؤال این است که چه کسی موارد نقض را ثبت خواهد کرد. این چیزی است که قرار است روی آن کار کنند.

آنها گفتند راه‌حل بحران سوریه باید سیاسی باشد. چیزی که همه در حال حاضر با آن موافقند این است که راه‌حل نمی‌تواند نظامی باشد.

قول‌های بسیاری داده شده و امیدهای بسیاری ایجاد شده است. مقامهای مختلف می‌گویند اجلاس آستانه یک گام مثبت رو به جلو می‌باشد ولی باید منتظر شد و دید که چگونه این قولها در صحنه به‌عمل تبدیل می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر