جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آذر ۲۶, جمعه

باراک اوباما: «ما رژیم اسد، روسیه و رژیم ایران را مسئول وضعیت حلب می‌دانیم»

لينك به منبع:
باراک اوباما-آرشیو

باراک اوباما-آرشیو


باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه 26آذر در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن رژیم ایران، روسیه و اسد را مسئول وضعیت حلب دانست و گفت: آنها دستشان به خون سوریها آغشته است

وی افزود: روسیه تلاش می‌کند که به رژیم سوریه پوشش بدهد و دنیا را بفریبد. ما رژیم اسد، روسیه و رژیم ایران را مسئول وضعیت حلب می‌دانیم. بحران سوریه سخت‌ترین چالشی بود که طی ریاست جمهوری‌ام با آن مواجه بودم و بایستی ناظران بین‌المللی در شهر حلب مستقر شوند. رژیم اسد نمی‌تواند در آینده از مشروعیت برخوردار باشد و نیاز به دولتی جدید در سوریه داریم.

باراک اوباما تأکید کرد دنیا نبایستی فاجعه‌ای که سوریه شاهد آن است را نادیده بگیرد. به نظرم بایستی اقدامات بیشتری برای فشار جهت خروج غیرنظامیان از حلب و به سرعت انجام داد. اسد و روسیه می‌گویند که تمام غیرنظامیان از حلب خارج شده‌اند، اما سازمانهای بین‌المللی عکس آن را می‌گویند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین روسیه را به‌دلیل هک کردن حسابهای دموکراتها در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری مورد حمله قرار داد و گفت: «روسیه از طریق هک کردن در انتخابات آمریکا وارد شد. ما اطلاعاتی از عملیات هک کردن مربوط به انتخابات داشتیم. روابط‌مان با روسیه به حد ناراحت ‌کننده‌ای وخیم شده و تدابیر زیادی را علیه آن اتخاذ کرده‌ایم. موضوع هک کردن را مطرح کرده‌ایم و پیامی را به روسیه می‌فرستیم که مفاد آن این است که می‌توانیم مقابله به مثل کنیم و پوتین کلاً موضوع هک کردن را رد می‌کند. ما در معرض هک شدن الکترونیکی از طرف روسیه و چین قرار گرفتیم».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر