جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ دی ۱, چهارشنبه

حلب، هولوکاست دیگر

لينك به منبع:
جان بولتون

جان بولتون


علت این‌که جهان امروز شاهد هولوکاست دیگری در حلب است، سیاستهای شش سال گذشته باراک اوباماست.

تلویزیون فاکس نیوز 30آذر 95:
وقتی هولوکاست رخ داد گفتیم ”هرگز دوباره اتفاق نخواهد افتاد“. این میراث جامعه متمدن بعد از هولوکاست بود، اما همان‌طور که دیدیم این فاجعه انسانی در سوریه جریان دارد و به ارزشهای ما خیانت شده است، روسیه هر گونه قطعنامه‌یی را برای پایان دادن به این وضعیت وتو می‌کند، آیا پایانی بر این امر متصور است؟

جان بولتون سفر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد: اگر ما همان رویکردی را دنبال کنیم که در دوره اوباما بوده قطعاً پایانی بر این وضعیت متصور نیست. موضع مستمر دولت اوباما، نزدیک به 6سال این بوده که روسیه و آمریکا موافقند اسد باید برود و ما باید با روسیه کار می‌کنیم تا راهی برای آن در آوریم. این استدلال هیچ‌وقت درست نبود، روسیه هیچ‌وقت دنبال این نبود که اسد سرنگون شود به همین دلیل مذاکره با آن اتلاف وقت بوده است. رژیم ایران هم با حمایت مستقیم و حمایت از طریق نیروی نیابتی توسط گروه تروریستی حزب‌الله درصدد حفظ قدرت اسد بوده است. باراک اوباما هیچ کاری نمی‌خواست انجام دهد که آخوندها را نگران کند تا توافق اتمی به هم نخورد. این‌که چرا ما در سوریه به این نقطه رسیدیم به‌دلیل شش سال سیاست اشتباه اوباما بوده است.

تلویزیون فاکس‌نیوز در ادامه این مصاحبه به موضعگیری اخیر دونالد ترامپ می‌پردازد که گفته است دنبال ایجاد مناطق امن در سوریه است و هزینه آن را از کشورهای خلیج‌فارس تأمین می‌کند.
جان بولتون با تأکید بر این‌که کشورهای خلیج‌فارس حاضرند پول زیادی در این راه خرج کنند می‌گوید باید در عین‌حال دنبال یک راه‌حل سیاسی بنیادی برای این بحران گشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر