جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آذر ۲۹, دوشنبه

از سرگیری عملیات تخلیه شرق حلب با وجود کارشکنیهای رژیم آخوندی

لينك به منبع:
اتوبوسهای حامل مردم حلب

اتوبوسهای حامل مردم حلب


مقام‌های سازمان ملل‌متحد شب گذشته 28آذر 95 اعلام کرد روند انتقال مردم جنگ‌زده از مناطق شرقی حلب از سرگرفته شده است.

به گزارش سازمان ملل آمبولانس‌ها و اتوبوس‌ها برای انتقال مردم به شرق حلب گسیل شده‌اند. شب گذشته دست‌کم ۳۵۰ نفر از شهروندانی که در مناطق محاصره شده در شرق حلب قرار داشتند با وسائط نقلیه به غرب این شهر که در کنترل نیروهای دولتی است منتقل شده‌اند.

هزاران نفر از مردم غیرنظامی برای خروج از وضعیت اسفناک حلب در انتظار هستند. اگر کارشکنی رژیم آخوندی و جنایات پاسداران و شبه‌نظامیان حزب‌الله نبود، شمار زیادی از مردم می‌توانستند از حلب خارج شوند.
در همین حال، شورای امنیت سازمان ملل‌متحد بر سر اعزام ناظران این نهاد بین‌المللی به مناطق شرقی حلب، با روسیه مصالحه کرده است.

روسیه با قطعنامه پیشنهادی فرانسه به‌شدت مخالفت کرد و تهدید به وتو کرده بود.
بر اساس پیش‌نویسی که فرانسه به شورای امنیت پیشنهاد کرده بود، ناظران سازمان ملل‌متحد می‌توانستند آزادانه بر روند خروج غیرنظامیان از شرق حلب در سوریه نظارت کنند.
هدف فرانسه این بود که غیرنظامیان خارج شده از حلب، آزاد باشند هر کجا که می‌خواهند بروند.

با این حال، سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد گفت اعضای شورای امنیت (دوشنبه) به‌طور غیرعلنی بر سر پیش‌نویس قطعنامه حلب رأی‌گیری خواهند کرد.
هنوز روشن نیست سازمان ملل چند ناظر به حلب اعزام خواهد کرد و به نظر می‌رسد دولت سوریه هم باید در این توافق در نظر گرفته شود؛ به گفته سامانتا پاور 'عناصر محلی' هم در این زمینه نقش خواهند داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر