جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آذر ۲۸, یکشنبه

عادل الجبیر: از جامعه جهانی خواهان اقدامات قویتری در برابر تروریسم و فرقه‌گرایی رژیم ایران هستیم‎

لينك به منبع:
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان


عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز یکشنبه 28آذر در یک کنفرانس مطبوعاتی با جان کری وزیر خارجه آمریکا در ریاض گفت: «ما بر روی بسیاری از موضوعات از جمله در سوریه، عراق و یمن که از اهمیت مشترکی برخوردارند تمرکز کردیم.‎ ما از جامعه جهانی می‌خواهیم اقدامات قویتری برای منع دخالت رژیم ایران و حمایتش از تروریسم و شعله‌ور کردن فرقه‌گرایی اتخاذ کند‎. رژیم ایران خطری برای کشتیرانی در تنگه هرمز است و از جامعه جهانی می‌خواهم اقدامات قویتری برای ممانعت از این کار اتخاذ کند» ‎.

وی افزود: «ما همچنین درباره عملیات صلح در یمن گفتگو کردیم و یک بیانیه مشترک که بر طرح صلح کشورهای عربی خلیج‌فارس و نتایج آن متمرکز است، صادر کردیم‎ ».

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس گفت: ما با عربستان سعودی در مورد بسیاری پرونده‌ها به‌ویژه در رابطه با خاورمیانه هماهنگی کردیم‎. ما کار را با عربستان سعودی برای رسیدن به صلح در یمن ادامه می‌دهیم و هر توافقی در یمن باید با قطعنامه‌های سابق مطابقت داشته باشد».‎

وزیر خارجه آمریکا افزود: «ما بر تأثیر و دخالت رژیم ایران در یمن اعتراض می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که آن را متوقف کنیم ما همچنین برخی محموله‌ها در اقیانوس را توقیف کردیم» ‎. جان کری تأکید کرد: «ما تحریمهای بیشتری علیه رژیم ایران به‌دلیل پرداختن به تروریسم و قاچاق سلاح.. اعمال کردیم و نمی‌خواهیم هیچ دولتی در ناامنی و بی‌ثابتی دخالت کند» ‎.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر