جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۱۵, شنبه

هشدار نسبت به حملات تروریستی در شب انتخابات آمریکا

لينك به منبع:
انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا

انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا


مردم آمریکا روز سه‌شنبه (هشتم نوامبر) برابر با 18آبان 95برای تعیین جانشین باراک اوباما به پای صندوق می‌روند.
در آستانه این انتخابات مقامهای آمریکا می‌گویند در حال بررسی صحت‌وسقم اطلاعاتی هستند که از 'احتمال حملات قریب‌الوقوع القاعده' آن هم در شب پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور خبر می‌دهد.

این اطلاعات در مورد ایالت‌های نیویورک، تگزاس و ویرجینیاست اما به گفته پلیس فدرال آمریکا که در حال بررسی این اطلاعات است، آنها فاقد جزییات هستند.
اف.بی.آی می‌گوید تحقیقات پیشگیرانه برای تأمین امنیت انتخابات، بخشی از فعالیت‌های عادی این نیروی پلیس در روزهای پیش از انتخابات بزرگ است.
امسال هر دو نامزد اصلی انتخابات، هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، مقر اصلی ستادهای انتخاباتی خود را در شهر نیویورک مستقر کرده‌اند و همانجا هم قصد برگزاری جشن پیروزی خود را دارند.
از همین رو، اف.بی.آی.اعلام کرده در یک همکاری تنگاتنگ با مقامهای امنیتی و اطلاعاتی ایالت‌هاست و گزارشهای اطلاعاتی را دائماً با آنها به اشتراک می‌گذارد.

هم‌زمان مقامهای اداره حمل و نقل نیویورک که کنترل کننده فرودگاهها، تونل‌ها و پل‌های ارتباطی این بزرگترین شهر آمریکاست، اعلام کرده 'گشتهای انتظامی با توجه به بالاترین سطح هشدارهای امنیتی' صورت می‌گیرد.
نیویورک علاوه بر میزبانی دو ستاد اصلی انتخابات امسال، روز یکشنبه میزبان مسابقه ماراتن بزرگ این شهر هم هست که به‌طور سالانه برگزار می‌شود.
در همین رابطه، جیمز اونیل، رئیس پلیس نیویورک به شبکه سی.ان.ان گفته: 'مردم نیویورک نگران نباشند ما رویدادهای بزرگ را بهتر از هر شهر دیگری در آمریکا برگزار می‌کنیم.'

نتایج نظرسنجی‌ها در سطح ملی هم نشان می‌دهند دونالد ترامپ در چند روز اخیر توانسته نظرهای فراوانی را متوجه خود کند و اکنون فاصله او با هیلاری کلینتون بسیار کمتر از آن است که هفته پیش در نظرسنجی‌ها دیده می‌شد.
ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون پس از آن که اف.بی.آی از تحقیقات جدید در مورد پرونده‌ ایمیل‌های شخصی او خبر داد، با مشکل روبه‌رو شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر