جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۱۵, شنبه

اشتون کارتر: مذاکرات آمریکا و ترکیه در مورد عملیات آزادسازی شهر رقه ادامه دارد

لينك به منبع:
اشتون کارتر

اشتون کارتر


وزارت دفاع آمریکا می‌گوید: مذاکرات با ترکیه در مورد عملیات آزادسازی رقه ادامه دارد. این عملیات که همزمان با عملیات آزادسازی موصل مطرح شده است، یک حرکت کلیدی در جنگ با داعش است.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت: «آمریکا تصمیم دارد به‌زودی با نیروهایی که توانایی اجرای عملیات دارند، عملیات آزادسازی رقه را آغاز کند». وی افزود: «گفتگو با ترکیه درباره نقش آن در این عملیات و در آینده رقه ادامه دارد.»
وزیر دفاع آمریکا گفت: در حال حاضر در خط جرابلس تا مارع با ترکیه همکاری می‌کنیم که این برای ما خیلی مهم و شایان تقدیر است. این همکاری به تأمین امنیت در مرزهای ترکیه کمک می‌کند. بنابر این ما با کشور شریک خود ترکیه، عملیات مشترکی داریم که در پرتو این عملیات موفق شدیم دابق را بازپس بگیریم'.

اشتون کارتر اضافه کرد: گفتگو با ترکیه درباره نقش آن برای پیشروی به سمت شهر رقه که پایگاه اصلی داعش در سوریه است، ادامه دارد. در مرحله فعلی عملیات آزادسازی این شهر بر اساس برنامه موجود اجرا می‌شود.

عملیات آزادسازی رقه مرکز داعش، همزمان با عملیات موصل می‌تواند ضربه جدی به داعش باشد. در هر دو عملیات ترکیه بر مشارکت نیروهایش تأکید می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر