جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۱۵, شنبه

آخوند دری نجف آبادی: نباید به وعده‌های دولت دل خوش باشیم

لينك به منبع:
آخوند دری نجف آبادی

آخوند دری نجف آبادی


آخوند دری نجف آبادی روز جمعه 14آبان طی سخنانی در نمایش جمعه اراک به وضعیت وخیم اقتصادی و بیکاری اعتراف کرد و گفت: دولت اگر با سرمایه‌گذاری خارجی به‌دنبال معجزه در کشور است باید بداند با این روش کارها پیش نمی‌رود و مشکل اشتغال و بیکاری جوانان هم‌چنان به قوت خود باقی است، این در حالی است که سالانه باید در کشور حدود یک میلیون شغل ایجاد شود».

وی با حمله به کابینه آخوند روحانی افزود: «ما نباید به وعده‌های دولت دل خوش باشیم و به این وعده و وعیدها بسنده کنیم، زیرا دولت هرگز نمی‌تواند معجزه کند و با توجه به این‌که به پایان سال نزدیک می‌شویم هنوز نتوانسته حتی 20درصد از بودجه‌های عمرانی را محقق کند».
 
پیشتر، سعید لیلاز یکی از مهره‌های باند رفسنجانی- روحانی و از کارشناسان اقتصادی حکومتی، در گفتگو با روزنامه شرق وابسته به این باند، ضمن بررسی عملکرد اقتصادی دولت روحانی به این موضوع اذعان می‌کند که دولت آخوند روحانی قادر به ایجاد انقلابی در اقتصاد ایران و از بن‌بست درآوردن آن نیست.
وی در ادامه گفتگو با شرق اذعان می‌کند: ”در حال‌ حاضر نمی‌توان نشانه‌یی یافت که اقتصاد ایران در سال‌های ٩٦ و ٩٧ بتواند با ادامه سیاست‌گذاریهای کنونی و روند حاکم بر اقتصاد کشور به اشتغال‌زایی بالایی برسد“.
لیلاز همچنین اذعان می‌کند که: ”موضوع اشتغال برای سالها گریبانگیر اقتصاد ایران خواهد بود و حل مسأله اشتغال نیازمند اراده حاکمیت است“.. (روزنامه شرق 29شهریور 95)
 
طبق آمارهای ارائه شده، بیشترین نرخ بیکاری مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است به‌طوریکه ۸۰ درصد جمعیت شاغل کشور را افراد دارای تحصیلات «غیردانشگاهی» و ۲۰ درصد جمعیت شاغل کشور را افراد با تحصیلات فوق دیپلم و بالاتر تشکیل می‌دهند.
این گزارش به‌نقل از سعید لیلاز در مورد دلایل رشد بیکاری می‌نویسد: ”نرخ رشد اقتصادی بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ سالانه ۸ درصد پیش‌بینی شد که باید ۵.۵ درصد آن از محل سرمایه‌گذاری و ۲.۵ درصد آن از محل نرخ رشد بهره‌وری محقق شود اما متأسفانه این نرخ تا کنون منفی و در مواقعی صفر بوده؛ ضمن این‌که متأسفانه نرخ رشد سرمایه‌گذاری هم‌چنان منفی است. در حوزه سرمایه‌گذاری هم‌چنان در مرحله بحرانی قرار داریم و با این شرایط سیاستهای دولت منجر شده نرخ بیکاری ثابت و نرخ بهره‌وری در حال رشد باشد. (خبرگزاری حکومتی مهر- 28 شهریور 95)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر