جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۲۲, شنبه

روزنامه حکومتی شرق: چه کسی بر صندلی وزارت‌خارجه ایالات متحده خواهد نشست!

لينك به منبع:
نیوت گینگریچ - باب کورکر - جان بولتون

نیوت گینگریچ - باب کورکر - جان بولتون


روزنامه حکومتی شرق در مطلبی با عنوان ”سه تفنگدار ”نگرانی درونی رژیم به‌خصوص باند رفسنجانی روحانی را که این روزنامه وابسته به باند آنهاست، نسبت به سه گزینه مطرح شده برای وزارت‌خارجه آمریکا ابراز داشت. این روزنامه نوشت: «آنچه بیش از همه برای همسایگان و آنها که به‌نوعی انتخابات آمریکا برایشان مهم است، این است که چه کسی بر صندلی وزارت‌خارجه ایالات متحده آمریکا بنشیند. بدون ‌شک او شباهتی به جان کری، وزیر خارجه دموکرات فعلی، نخواهد داشت که دنبال مذاکره و توافق با ایران بود.»

این روزنامه بعد از بیان حسرت مذاکره با آمریکا وارد بررسی سه گزینه مطرح شده می‌شود و می‌نویسد: «تا کنون نام سه جمهوریخواه تندرو برای تصدی سمت وزارت‌خارجه مطرح شده است. نوت گینگریچ، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، «باب کورکر»، رئیس فعلی کمیته روابط خارجی سنا و از جدی‌ترین منتقدان «برجام»، «جان بولتون»، نومحافظه‌کار افراطی و سفیر اسبق واشینگتن در سازمان ملل متحد».

این روزنامه سپس به بررسی وضعیت تک به تک این سه گزینه می‌پردازد و با وحشت می‌نویسد: «گزینه‌های احتمالی وزارت‌خارجه آمریکا هستند. باب کورکر در جریان مذاکرات هسته‌یی آن‌قدر مخالفت علیه این مذاکره و توافق ابراز کرد که همین مخالفتها برای معرفی او کافی است، اما دو گزینه دیگر، علاوه بر مخالفت جدی با جمهوری اسلامی و توافق با ایران، یک ویژگی مشابه هم دارند و آن رفاقتشان با (مجاهدین) و حضور در میتینگشان در پاریس است. گینگریچ برای حضور در این نشست ضدایرانی، کمپین انتخاباتی ترامپ را ترک کرد تا در جمع (مجاهدین) آنها را ستودنی توصیف کند. او در جریان کمپین جزء گزینه‌های احتمالی معاونت ترامپ بود.».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر