جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۲۰, پنجشنبه

خبرگزاری آناتولی: نتایج انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر روابط آنکارا ـ واشینگتن از نظر کارشناسان

لينك به منبع:
نتایج انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر روابط آنکارا ـ واشینگتن از نظر کارشناسان

نتایج انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر روابط آنکارا ـ واشینگتن از نظر کارشناسان


خبرگزاری آناتولی ترکیه روز چهارشنبه 19 آبان 95 گزارش داد:
کارشناسان معتقدند که نتایج به دست آمده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌تواند فرصتی برای پایان دادن به بی‌اعتمادیها که در مناسبات آنکارا- واشینگتن در روزهای اخیر شاهد آن بودیم، فراهم کند.

پروفسور بیرول آک گون رئیس هیأت‌امنای بنیاد معارف ترکیه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی، با ارزیابی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تاثیر آن بر روابط آنکارا - واشینگتن، اظهار داشت: ''در این انتخابات رسانه‌های آمریکا برداشت اشتباهی از مردم خود داشتند. نباید انتخاب ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را از منظر خوب یا بد ارزیابی کرد. شاید این انتخاب بتواند فرصتی برای پایان دادن به بی‌اعتمادیها که در مناسبات آنکارا- واشینگتن در روزهای اخیر شاهد آن بودیم، فراهم کند.

همچنین پروفسور نورشین آتش اوغلو، رئیس گروه علوم سیاسی و روابط بین‌المللی دانشگاه فنی ییلدیز ترکیه ضمن ارزیابی پیروزی ترامپ از دیدگاه ترکیه، گفت: از روی کار آمدن کلینتون نگران بودم زیرا می‌دانیم یکی از مسببان اصلی تحولات خاورمیانه در هشت سال اخیر یعنی از سال 2009 مربوط به دوره تصدی کلینتون بر وزارت امور خارجه آمریکاست.

وی افزود: ''معتقدم اگر کلینتون در این انتخابات پیروز می‌شد، سیاستهای اوباما در سوریه و عراق به‌صورت بدتری هم‌چنان ادامه پیدا می‌کرد. آشکار است که در این صورت نیز بیشتر در سختی گرفتار می‌شدیم به همین دلیل نتیجه اخیر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌تواند فرصتی برای تنفس و فراغت به‌شمار آید''.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر