جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۱۹, چهارشنبه

شوراهای صنفی دانشجویان سراسرکشور، احضار یکی از دانشجویان دانشگاه تهران را محکوم کردند.

لينك به منبع:
شوراهای صنفی دانشجویان سراسرکشور، احضار یکی از دانشجویان دانشگاه تهران را محکوم کردند

شوراهای صنفی دانشجویان سراسرکشور، احضار یکی از دانشجویان دانشگاه تهران را محکوم کردند


شوراهای صنفی دانشجویان سراسر کشور با انتشار بیانیه‌یی احضار یکی از دانشجویان دانشگاه تهران را محکوم کرد و آن را عمل سرکوبگرانه دانست.

این محکومیت به‌دنبال آن صورت گرفت که بعد از تجمعات پیاپی دو شب گذشته کوی موسوم به چمران دانشگاه تهران، مزدوران حراست خوابگاهها با یک اقدام غیرقانونی یکی از فعالان صنفی این خوابگاه را به‌صورت تلفنی احضار کرد تا در دفتر حراست خوابگاه، مشکل را برطرف نمایند. این در حالی است که در شب تجمع، گرداننده خوابگاه و ریاست دانشگاه هیچ پاسخی به معترضان ندادند و بار دیگر نیلی از اهرم حراست و تهدید و ارعاب برای خفه کردن صدای اعتراضات دانشجویان استفاده کرد.

به دنبال این اقدام سرکوبگرانه شوراهای صنفی دانشجویان سراسرکشور طی بیانیه‌یی ضمن اشاره به اقدامات سرکوبگرانه رئیس دانشگاه در سالهای قبل علیه دانشجویان اعلام کردند..: «این تنها مواردی کلی از تخلفات متعدد حراست دانشگاه تهران و دکترین نیلی برای سرکوب فعالیتهای صنفی و نادیده انگاشتن حقوق اولیه و انسانی دانشجویان است. نیلی پس از تجمعات کوی دانشگاه در سال 1393 تصمیم گرفت مدیریت خوابگاه را به عهده‌ی فردی بگذارد که صدای دانشجویان را در نطفه خفه کند و تیم همراهش را به اداره خوابگاهها راه دهد، اداره خوابگاهها به‌ریاست اسماعیلی و معاونت باقری، افرادی که برای دانشجویان دانشگاه کاملاً شناخته شده بودند و هستند، افرادی که به هیچ عنوان شأن دانشجویان را رعایت نمی‌کنند و استبداد و سرکوب را پیشه خود کرده‌اند.

بعد از تجمعات مردادماه کوی دانشگاه تهران، دانشجویان نامه‌ای را خطاب به نیلی نوشتند و خواهان تغییر تیم مدیریتی خوابگاه شدند، نامه‌ای که نزدیک به 70 درصد ساکنان خوابگاه در ترم تابستان آن را امضاء کردند.. و نیلی تنها پاسخش به نامه حمایت قاطعانه از افرادی بود که برای ساکت کردن اعتراضات دانشجویان گسیل داشته بود.

نیلی و دیگر مسئولان دانشگاه‌های کشور؛ بدانید که دوره ارعاب دانشجویان به سرآمده و صدای اعتراضات دانشجویان با این برنامه‌ها به سکوت ختم نمی‌شود.

در ضمن این روند احضار دانشجو به حراست دانشگاه برخلاف شیوه نامه ابلاغی وزرات علوم است. شوراهای صنفی دانشجویان کشور هر گونه احضار فعالان صنفی به کمیته انضباطی را محکوم می‌کنند و در صورت برخورد انضباطی با دانشجویان به‌خصوص دانشجویان دختر خوابگاه چمران دانشگاه تهران برخوردی قاطع با این موضوع خواهند داشت».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر