جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ مهر ۱۵, پنجشنبه

رهگیری دو بمب‌افکن روسیه توسط جنگنده‌های ناتو

لينك به منبع:
رهگیری دو بمب‌افکن روسیه توسط جنگنده‌های ناتو

رهگیری دو بمب‌افکن روسیه توسط جنگنده‌های ناتو


 جت‌های جنگنده چهار کشور اروپایی، دو بمب‌افکن توپولوف ۱۶۰ روسیه را که در مسیر نروژ به شمال اسپانیا در پرواز بودند، رهگیری کرده‌اند.

جنگنده‌های فرانسه، اسپانیا، نروژ و انگلستان برای رهگیری این بمب‌افکن‌ها که ناتو آنها را بلک‌جک می‌خواند، به پرواز در آمدند.

تنشها میان روسیه و غرب که از زمان بحران اوکراین و اشغال کریمه آغاز شده، تشدید شده است.

تعداد جنگنده‌های روسیه که توسط هواپیماهای ناتو رهگیری می‌شوند، به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

این اتفاق روز ۲۲ سپتامبر روی داد و اخیراً پس از بیانیه وزارت دفاع فرانسه علنی شده است. در این بیانیه گفته شده که چهار کشور نروژ، فرانسه، انگلستان و اسپانیا در مأموریت حمایت از کشورهای بالتیک شرکت داشتند.

جنگنده‌های روسیه بارها در حریم هوایی کشورهای ناتو حاضر شده‌اند.

نروژ اولین کشوری بود که بمب‌افکنهای بلک‌جک روسیه را در شمال این کشور مشاهده کرد و دو جنگنده اف شانزده را در واکنش به پرواز در آورد و دو بمب‌افکن روسی را تا شمال اسکاتلند مشایعت کرد.

انگلستان نیز جنگنده‌های خود را پس از آن به پرواز در آورد. این کشور گفته است که در هیچ مقطعی بمب‌افکنهای روسیه وارد حریم هوایی انگلستان نشدند.

بمب‌افکنهای روسیه به سمت غرب ایرلند حرکت کردند و جنگنده‌های رافا‌ئل فرانسه این بمب‌افکن‌ها را رهگیری کردند و پس از آن جنگنده‌های اسپانیا این بمب‌افکن‌ها را رهگیری کردند.

در همان زمان وزارت امور خارجه ایسلند در مورد پرواز دو بمب‌افکن روسی در نزدیکی هواپیماهای غیرنظامی به روسیه شکایت کرده بود.

پیش از این هم جنگنده‌های غربی، بمب‌افکنهای روسی را در نزدیکی حریم‌های هوایی خود شناسایی کرده و آنها را رهگیری کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر