جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ مهر ۱۵, پنجشنبه

مصاحبه با جواد ابوحطب رئیس دولت موقت سوریه

لينك به منبع:
جواد ابوحطب

جواد ابوحطب


دکتر جواد ابو حطب رئیس دولت موقت سوریه به تلویزیون العربیه گفت:

دکتر جواد ابو حطب: اختلاف میان روسیه و آمریکا برای منافع مردم سوریه نیست بلکه آنها بر سر منافع خودشان اختلاف دارد. دلیل آن هم راه‌حلهایی است که وجود دارد ولی انجام نمی‌شود.

وقتی بشار اسد در مناطق غوطه دمشق از تسلیحات شیمیایی استفاده کرد، آمریکا تنها بر روی تسلیحات شیمیایی تمرکز کرد، الآن هم وقتی حلب با این تسلیحات قدرتمند بمباران می‌شود باید پرسید آیا همان‌طور که روسیه ادعا می‌کند در بیمارستانها تروریست وجود دارد، آیا کودکان حلب تروریست هستند. در اساس در حلب تنها 250هزار نفر از اهالی و تعدادی از گروه‌های ارتش آزادی حضور دارند. پس چرا حلب با این شدت بمباران می‌شود.

نه به روسیه و نه به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد. اختلافات آنها بر سر جان مردم سوریه نیست و نمی‌خواهند که جان مردم سوریه را نجات دهند، بلکه به‌دنبال منافع خودشان هستند

تلویزیون العربیه: منافع شما با کدام یک از آنهاست؟
دکتر جواد ابو حطب: در واقع هیچ‌یک از آنها با مردم سوریه نیستند. هر دو آنها بر سر منافع خاص خودشان با هم می‌جنگند.

آمریکا در انتظار چیست؟ آیا می‌خواهد که تمام سوریه ویران شود؟ الآن شش سال است که سوریه دارد ویران می‌شود.

فکر می‌کنم که تمامی طرحهای آمریکا ادعایی بیش نیست و برای داخل آمریکاست نه برای مردم سوریه.
الان بعد از شش سال یکدیگر را تهدید می‌کنند و زمانیکه منافع آنها با هم در تضاد می‌افتد یکدیگر را به تجاوز و جنایت جنگی متهم می‌کنند. چیزی که از آمریکا می‌شنویم این است که روسیه یا رژیم اسد مرتکب جنایات جنگی شده‌اند.

مشکل این است که کشورهای عرب حضور ندارند، برادران مردم سوریه حضور ندارند. این مردم سوریه هستند که بها می‌پردازند.

پزشکان ما هر روز کشته می‌شوند، درمانگاههایمان هر روز بمباران می‌شود و به آتش کشیده می‌شود ولی برادران عرب ما حضور ندارند، عربستان سعودی و قطر و امارات کجا هستند.

دولت موقت سوریه که نماینده مردم سوریه است و در خاک سوریه حضور دارد توسط هیچ‌یک از کشورهای برادر عرب دعوت نشده.

ولی ما مقاومت می‌کنیم و این مقاومت را ادامه می‌دهیم. پزشکان ما حضور دارند و دانشگاههای ما در چنین شرایطی کار می‌کنند.

هیچ راهی جز ادامه دادن نداریم ولی برادران ما کجا هستند؟

در صورتی‌که مردم سوریه شکست بخورند آنها خواهند دید که تعادل‌قوا در تمام منطقه تغییر خواهد کرد.

تلویزیون العربیه: شما برای ادامه مقاومت از کجا پشتیبانی می‌شوید. رژیم اسد نمی‌گذارد کمکها وارد مناطق سوریه شود. رژیم اسد دو ماه مانع ورود این کمکها شد و کار به جایی رسید که سازمان ملل به رژیم اسد التماس کرد تا این کمکها وارد سوریه شود، یکی از این کاروانها بمباران شد. شما از کجا پشتیبانی می‌شوید تا بتوانید مسئولیتهایتان را در قبال مردم سوریه ادامه دهید.

دکتر جواد ابو حطب: دولت موقت از هیچ کشوری انتظار ندارد که به آن کمک کند. تمامی نیازهایمان از طریق مردم سوریه تأمین می‌شود و علاوه بر این گروه‌های امداد رسان در داخل خاک سوریه هستند که کمک می‌کنند و با ما همکاری می‌کنند.

ما 30هزار معلم داریم ولی تنها توانسته‌ایم به 13هزار نفر از آنها حقوق بدهیم. بقیه نزدیک به 20هزار نفرند که نتوانسته‌ایم به آنها حقوق بدهیم. در تمامی‌بخشها کمبود داریم. بخشهای کشاورزی و دامپروری کوچکی داریم که با آنها دولت موقت توانسته امکانات زندگی را برای مردم سوریه فراهم کند ولی مستقیماً هیچ حمایتی از ما نمی‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر