جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

چرا رژیم اسد نام کشته‌های بمباران آمریکا را اعلام نمی‌کند

لينك به منبع:
تصاویری از پرواز جنگنده های آمریکایی

تصاویری از پرواز جنگنده های آمریکایی


بعد از بمباران مواضع رژیم اسد توسط هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش سؤالها حول تعداد واقعی کشته‌های رژیم افزایش یافته است. ولی رژیم اسد از انتشار اسامی و ملیت افرادی که در این بمباران کشته شده‌اند خودداری می‌کند.
مطبوعات روسی اعلام کردند در بمباران مواضع ارتش اسد توسط هواپیماهای آمریکا تنها 62تن از نیروهای این ارتش کشته شده‌اند. سازمان ناظر حقوق‌بشر سوریه تأکید می‌کند 90تن از شبه‌نظامیان اسد کشته شده‌اند.

منابع داخلی در رژیم اسد می‌گویند اغلب کشته‌ها در این بمباران از زندانیان زندان عدرا بوده که رژیم اسد آنها را برای درگیری با داعش به استان دیر الزور آورده بود.
به‌رغم اخباری که مطبوعات روسی منتشر کرده‌اند سایتهای وابسته به رژیم اسد اسامی کشته‌ها را منتشر نکرده و تنها به ذکر دو تن اکتفا کرده است، امری که باعث مطرح شدن سؤالهایی در مورد هویت کشته‌ها و تعداد آنها و دلیل خودداری اسد از انتشار کامل اسامی آنها شده است.

سایت دیرالزور 24 یک سایت سوری نوشته است «اغلب کشته‌های بمباران آمریکا زندانیان زندان عدرا بوده‌اند که اسد به‌دلیل کمبود نیرو در صحنه جنگ از دمشق به دیرالزور آورده تا در جنگ شرکت کنند.

منابع مطلع گفتند یک کمیته وابسته به رژیم اسد در ماه اوت به زندان مرکزی عدرا رفته و تلاش کرده تا زندانیان را راضی کند که در مقابل آزادی، در جبهه‌های دیر الزور بجنگند. این زندانیان عمدتاً کسانی بوده‌اند که احکام ده سال و بیشتر داشته‌اند و در صورت قبول به رفتن به جبهه دیرالزور تمامی اتهامات آنها بخشیده می‌شده است.

این کمیته بعد از مذاکراتی که با زندانیان داشته نزدیک به 200 زندانی را با هلیکوپترهای شهر قامشلی به جبهه دیرالزور منتقل کرده و آنها را در کنار شبه‌نظامیانی که در دیر الزور داشته مستقر کرده و بسیاری از این افراد در جریان درگیریهای اخیر کشته یا زخمی شده و به بیمارستانهای نظامی منتقل شده‌اند.

به گفته منابعی که در مناطق تحت کنترل رژیم اسد در استان دیرالزور حضور دارند بعد از بمباران آمریکا تنها 12تن از کشته‌ها و تعدادی زخمی به بیمارستان نظامی دیر الزور منتقل شده‌اند.

روزنامه یانی شفق ترکیه نوشت 7تن از نیروهای ویژه روسی و بیش از 20تن از شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران نیز در میان کشته‌های بمباران آمریکا بوده‌اند.
منابع اضافه کردند هلیکوپترهای روسی کشته‌ها و زخمی‌های بمباران آمریکا را از مکان حادثه به منطقه دیگری منتقل کرده‌اند.

لازم به ذکر است که فعالان در توئیتر خبر کشته شدن 11تن از شبه‌نظامیان حزب‌الله در بلندیهای ثرده در نزدیکی فرودگاه دیرالزور را منتشر کردند ولی حزب‌الله این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر