جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ شهریور ۳۱, چهارشنبه

جان کری خواهان منطقه پروازممنوع در سوریه شد

لينك به منبع:
جان کری خواهان منطقه پروازممنوع در سوریه شد

جان کری خواهان منطقه پروازممنوع در سوریه شد


جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه 31 شهریور طی سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل‌متحد که در سطح وزیران در مورد بحران سوریه تشکیل شده بود، خواستار محدود کردن پرواز جنگنده‌های رژیم اسد بر فراز آسمان مناطق تحت نفوذ رزمندگان سوری شد.

وی ضمن اشاره به احتمال ایجاد منطقه پروازممنوع در سوریه، گفت: «باید پرواز جنگنده‌های رژیم اسد بر فراز آسمان این کشور محدود شود. با محدود کردن منطقه پرواز برای جنگنده‌های سوریه می‌توان جلوی این حملاتی که به بهانه مبارزه با جبهه النصره، غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد را گرفت».

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه وزیر خارجه آمریکا در ادامه روسیه و رژیم اسد را به بمباران یک مرکز پزشکی طی شب گذشته در حلب متهم کرده و گفت: «دیروز بر اثر بمباران یک مرکز پزشکی در نزدیکی حلب 4 غیرنظامی از کارمندان بهداشتی این مرکز جان باختند. دیشب در فراز آسمان تنها جنگنده‌های دو کشور روسیه و سوریه در حال پرواز بودند».

جان کری با بیان این‌که در حمله هوایی مرگبار روز دوشنبه گذشته به کاروان کمکهای بشردوستانه در سوریه 20 کارمند امدادرسان کشته شدند، تصریح کرد: «این حملات به تلاش‌های برقراری صلح در سوریه لطمه بزرگی وارد کرده و باعث ایجاد تردید و شبهه در مورد پایبندی روسیه و رژیم اسد به تعهدات خود در قبال آتش‌بس شده است».

وزیر خارجه آمریکا در پایان تأکید کرد: برای رسیدن بدون وقفه کمکهای بشردوستانه به مردم سوریه باید فوراً شرایط فرود تمام جنگنده‌ها در نقاط حساس این کشور تأمین شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر