جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۲۱, دوشنبه

اسلام به اصلاحات نیازمند است

منبع به لينك:



تان هال-انگلیسی 8 ژوئیه 2016
بقلم لیندا چاوز
  تروریزم بنام اسلام به بزرگ‌ترین تهدید ثبات در جهان تبدیل شده است. حملاتی که صدها نفر کشته طی 18 ماه گذشته در بنگلادش, ترکیه, عراق, افغانستان, پاکستان, لیبی, مصر, کنیا, بورکینافاسو, کامرون, نیجریه, عربستان, بلژیک, فرانسه, آمریکا و سایر نقاط برجای گذاشته است. اما برای مقابله با این تهدید به بیش از حملات پهپادی نیاز است تا رهبران این گروه‌ها مانند داعش را از بین ببریم یا حتی برای آزادسازی زمین‌هایی که توسط تروریست‌ها اشغال شده را آزاد سازیم کما اینکه در عراق اینکار را مستقیم انجام دادیم. همانگونه که کشتار تروریستی در سان برناردینو, اورلاندو و پاریس نشان داد سم اسلامگراها می‌تواند تا قلب غرب برسد و کسانی را که با ارزش‌های غرب بزرگ شده‌اند را فاسد کند بطوری که علیه هموطنان و همسایگان خود حمله می‌کنند... درواقع بنیادگرایی اسلامی درسراسر جهان حامیانی را عضوگیری کرده ورژیم مستبد ایران پیشاپیش بر مردم خودش آن را اعمال کرده است و اگر ما می‌خواهیم علیه تروریزم اسلامی موفق باشیم باید به خود اسلام واصلاحات در آن متمرکز باشیم...
خوشبختانه پرتوهایی از امید هست که یکی  از آن‌ها در 9 ژوییه در پاریس ارائه خواهد شد. همانگونه که من طی چند سال گذشته بوده‌ام گردهمایی هزاران نفر از مخالفان رژیم ایران علاوه بر نمایندگان از سراسر جهان که با بنیادگرایی اسلامی مخالف‌اند را میزبانی خواهم کرد. مراسم سالانه سال جاری, سالگرد توافق اتمی ایران و آمریکا هم هست که رژیم ایران را تقویت کرده چرا که پول نقد زیادی که مورد نیاز آن بوده را به این رژیم رسانده است. ایران کماکان دولت شمار یک حامی تروریزم است و علاوه بر این, مردم خودش را بیرحمانه سرکوب کرده است.
اپوزیسیون اصلی این رژیم یعنی شورای ملی مقاومت ایران است که رئیس جمهور منتخب آن مریم رجوی یک منتقد صریح الهجه بنیادگرایی و گردآورنده کنفرانس پاریس سال گذشته در زیرکمیته تروریزم, منع تکثیر اتمی و تجارت, گفته بود یک آنتی تز سیاسی, مذهبی و فرهنگی برای ریشه کنی دائم این غده سرطانی ضروریست.. در این آخر هفته در پاریس مسلمان‌ها علاوه بر مسیحیان, یهودیان وسایرین بر این اعتقاد می‌ایستند که آزادی مذهبی برای انجام اصلاحات نقش بنیادین دارد.
رجوی گفته است اجبار در دین و قوانین اجباری علیه زنان و محروم کردن آن‌ها از حقوقشان بنام اسلام مردود است...
ما می‌توانیم رهبران و نیروهای تحت امر تروریست‌ها را بکشیم اما تا با ایدئولوژی آن‌ها که گسترش می‌یابد نجنگیم در این جنگ موفق نخواهیم شد. مؤثرترین راه مقابله با آن‌ها کار با کسانی مانند رجوی میباشدکه چنددهه است اینکار را کرده‌اند. اگر او از نام بردن خطر بهرصورتی که هست هراسی ندارد پس ما چرا درنگ کنیم دراینکه بگوییم بنیادگرایی اسلامی تهدیدی برای همه ما می‌باشد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر