جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۲۱, دوشنبه

پیامهای روشن امید - سطرهایی از بازتابهای گردهمایی مقاومت ایران در رسانه ها

منبع به لينك:
گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس- 95

گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس- 95


همیشه این‌گونه است که باید مدتی از یک خبر مهم بگذرد تا بتوان تاثیر و بازتاب آن را در رسانه‌های جهان مطالعه کرد. اما در مورد گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس این‌طور نیست. می‌توان در بازتابهای همین دو روزی که از برگزاریش گذشته، مهمترین و امیدبخش ترین پیامها و قویترین تاثیرهای این گردهمایی را دید:
عرب تایمز: بعد از 37 سال از حاکمیت ملاها, ژاندارک ایران ظاهر شده برای شناساندن چهره واقعی ایران با پیامی از تمدن, نه آنان که در داخل تونل‌های تاریک عقب‌ماندگی را نمایندگی می‌کنند.
سخنرانی مریم رجوی ایران واقعی را به تصویر می‌کشید، نه ایرانی که توسط ماجراجویان خونریز تحت استبداد ملاها به هرج و مرج کشیده شده است.
اگر پاریس از نظر تاریخی به‌عنوان پایتخت نور توصیف شده, مریم رجوی انتخاب کرده که اثبات کند ایرانیان شایسته نور هستند.

هافینیگتن پست10ژوئیه2016-20تیر95 ایران آزاد: بزرگترین اپوزیسیون ایرانی از نوع خودش
این بزرگترین گردهمایی در جهان کسانی است که از آزادی و دموکراسی در ایران حمایت می‌کنند. 9 ژوئیه یک تجمع فشرده ایران آزاد در پایتخت فرانسه, پاریس در جریان است. این رویداد بیش از ۱۰۰.۰۰۰نفر را جذب کرده کسانی که از سراسر جهان جمع شده‌اند, برای این‌که صدایشان شنیده شود.

سی.ان.ان (عربی) 20 تیر 95: هشتک ”گردهمایی اپوزیسیون ایران“ در ”توئیتر“ در صدر قرار گرفت و تعداد زیادی از مهمترین فعالان سیاسی... ، در آن شرکت کردند.

سعد بریک فعال عربستان در صفحه رسمی خود در توئیتر، نوشت: «آیا بهار فارسی در ایران شروع شد؟» سخنرانی ترکی فیصل حقایقی از طلوع دلربای واقعیت و حقوق مردمی است که آخوندهای تهران آن را ربوده‌اند».

عیسی العیث عضو مجلس شورای عربستان سعودی و رئیس مرکز تحقیقات اعتدال گفت: «شیعیان برادران ما و فارسها همسایگان ما هستند و مشکل ما با رژیم ولایت‌فقیه حاکم است که 37 سال است به ما و اعراب و مسلمانان تجاوز می‌کند و الآن زمان قصاص فرا رسیده است».

تلویزیون اسکای نیوز: 20 تیر 95: صرف‌نظر از این‌که اپوزوسیون در دوره‌ای قرار دارد که نیاز به محقق کردن این هدف دارد، اما ظهور مجددش در صحنه بین‌المللی آن هم در این ابعاد کلان، حاوی امیدهای بسیاری برای یاران و پشتیبانانش و پیامهایی برای رژیم تهران است که شاید باید آنها را بسیار جدی بگیرد.

تلویزیون اسکای نیوز: 20 تیر: اجماعی وجود دارد که این گردهمایی از دهه‌ها قبل بی‌نظیر است... مقاومت ایران با اجتماع امروزش به‌صورتی قوی و منظم و مورد حمایت کشورهای غربی و منطقه‌ای و حتی عربی ظاهر شد.

واشینگتن تایمز: 10 ژوئیه، 20 تیر: اما شاید خیره کننده‌ترین سخنرانی مربوط به یک شخصیت کلیدی از خانواده سلطنتی عربستان سعودی بود. امیر ترکی فیصل, گفت او هم خواستار سرنگونی حکومت تهران است. وی افزود: مبارزه آنها علیه رژیم دیر یا زود پیروز خواهد شد. این سخنان با شور و تشویق و دست زدنهای جمعیت عظیم مخالفان ایرانی روبه‌رو شد.

الوئام عربستان20 تیر 95: «گردهمایی اپوزیسیون ایران و سخنرانی امیر فیصل توئیتر را شعله‌ور کرد. سایتهای اجتماعی در رابطه با گردهمایی سالیانه اپوزیسیون ایران در فرانسه پایتخت پاریس انعکاس گسترده دادند و خیلی از فعالان، سخنرانی امیر ترکی فیصل را ستودند. وی ”سرنگونی رژیم ایران“ را خواستار شد.

الحیات لندن950419:
ایرانیان در گردهمایی پاریس شعار دادند: ”الشعب یرید اسقاط النظام“... این گردهمایی در میان حضور قابل‌توجه بین‌المللی با شرکت عظیم پناهندگان ایرانی در کشورهای مختلف دنیا و در فضایی عاطفی با روح تمایل به نابودی رژیم ایران، برگزار شد.

آرتی روسیه 19تیر95:
مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت در سخنرانی خود در شروع این گردهمایی به سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه فراخوان داد و تأکید کرد توافق اتمی بر جنایتهای تهران در منطقه افزوده است.

العربیه الحدث: پیام بزرگترین گردهمایی اپوزیسیون ایران، فراخوان به سرنگونی نظام ولایت‌فقیه در ایران
گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس… شاهد حضور گسترده بین‌المللی و عربی بود. اپوزیسیون ایران از هیچ تلاشی برای مستند کردن نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران و سرکوب آزادیها فروگذار نکرده است.
این بزرگترین گردهمایی اپوزیسیون ایران است که شعار آزادی ایران را سر می‌دهند. این گردهمایی برای سرنگونی نظام ولایت‌فقیه در ایران به علت سوخت رسانی به تروریسم فراخوان داد».

العربیه انگلیسی: این بزرگترین گردهمایی در جهان با شرکت حامیان آزادی و دموکراسی در ایران است. در این گردهمایی همه ساله صدها نفر از برجسته‌ترین شخصیتهای بین‌المللی, سیاستمداران برجسته, رهبران سیاسی, مقامات نظامی و رهبران مذهبی از سراسر جهان شرکت می‌کنند.

قدس پرس (مصر) : مریم رجوی در سخنان خود در گردهمایی پاریس خواستار سرنگونی رژیم «ولایت فقیه» در ایران شد. سلیمان وهدان نماینده پارلمان مصر گفت: «به مردم ایران در داخل و خارج می‌گویم که آزادی را جستجو کنید و صبر شما هرچه قدر طول بکشد به یاری این جمعیت که تا به‌حال مانند آن را ندیده‌ام آزادی سرانجام محقق خواهد شد».

20تیر: الشرق‌الأوسط: یک هیأت پارلمانی بلند‌مرتبه درگردهمایی سازمان مجاهدین خلق ایران که در پاریس برگزار شد , شرکت کرد , سرپرستی این هیأت با معاون پارلمان مصر سلیمان وهدان بود. این موضوعی بود که بعضی ازکارشناسان سیاسی آن را پیامی از سوی مصر درمخالفت با دخالتهای رژیم ایران در منطقه تعبیر کرده‌اند.

سایت روزنامه الخلیج امارات20 تیر 95: هشتگ آزادی برای ایران در صدر ترند امارات قرار گرفت به‌طوری‌که در سایتهای ارتباط اجتماعی جهان نزدیک به نیم میلیارد نفر آن را نگاه کردند. آنها به‌خاطر برگزاری اولین گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس و افشای اعمال رژیم ولایت‌فقیه حاکم بر ایران که حامی بنیادگرایی و سرکوبی آزادی هاست ابراز خشنودی کردند.

20تیر 1395الاتحاد (امارات) از رئیس تحریریه محمد الحمادی: جمعیت ایرانیانی که دیروز در پاریس گرد آمده بودند چهره دیگر ایران است. چهره‌یی دور از انتظار و ستمدیده چهره‌یی که رژیم ایران می‌خواهد آن را بپوشاند و از صحنه سیاسی ایران به دور نگه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر